06.04.2020 11:33


Žurnalistika v karanténě. Jak vydávají česká média?

Autor: Eva Matějková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Nouzový stav má dopad i na média. Redakce přešly na home office. Redaktoři se shodují na větší náročnosti režimu práce, někteří z nich stále vyrážejí do terénu. Deník N redaktory vybavil ochrannými pomůckami a deník Sport zavádí nové rubriky.

Týdeník Téma. Foto: Eva Matějková

Česko – Téměř všechny redakce přešly na režim home office. Kvůli bezpečnostním opatřením proti nákaze koronavirem preferují práci z domu a videoporady. Někde však redaktoři podle vlastního uvážení pracují v terénu.

Vydavatelský dům Mafra zareagoval podle šéfredaktora deníku Metro Petra Holečka prakticky ihned po vyhlášení nouzového stavu. „Tvorba deníku v režimu home office je náročná, zároveň je to ale zajímavá zkušenost,“ řekl Holeček. Reportér MF Dnes Václav Janouš doplnil, že porady probíhají formou videohovorů. Uvedl, že celá redakce včetně editorů i grafiků pracuje z domova.

V redakci Lidových novin, Hospodářských novin či deníku E15 podle vyjádření jejich redaktorů také nikdo nesedí. Jak ale přiznává editor týdeníku Echo Jan Slomek, někteří redaktoři jsou stále aktivní v terénu. Práce v terénu totiž pro většinu omezená není a je na vlastním uvážení.

Některé redakce podnikly i kroky k ochraně svých redaktorů. Například Deník N obstaral pro své zaměstnance dezinfekci a látkové roušky. „Režim a frekvence práce však zůstává beze změny," uvedla provozní ředitelka deníku Eva Romancovová.

Přechod na režim home office ale nemusí být vždy jednoduchý. Podle hlavního reportéra deníku Sport Štěpána Filípka tento krok vyžadoval speciální organizační opatření. „Museli jsme omezit rozsah stránek vydání a vzhledem k úbytku sportovního programu jsme zařadili nové rubriky jako Sportovní kvíz," řekl Filípek.

Počet lidí, kteří kupují noviny, se od vyhlášení nouzového stavu podle prodavačky v trafice ve Studénce Jany Čulkové nezměnil. Lidé nejvíce kupují týdeníky pro ženy, z novin pak bulvární deníky jako Blesk nebo Aha!,“ uvedla Čulková. Mimo jiné se také hodně prodávají křížovky.

Ode dne vyhlášení nouzového stavu uplynuly téměř čtyři týdny. Zatím má podle informací ministerstva vnitra platit do 11. května. Datum však není fixní. Kdy nouzový stav skončí, není jasné.

Klíčová slova: média, redakce, nouzový stav, změny, žurnalistika

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.