30.10.2016 22:57


Zonky na příběhu klienta trvá. Investoři by chtěli mobilní aplikaci

Autor: Patrik Kříž | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Hlavní myšlenkou Zonky je, že lidé půjčují lidem. Ti se pak dělí na dvě skupiny, klienty a investory. Právě jejich dotazy, podněty i kritika zazněla na středečním Setkání se Zonky v brněnském Impact Hubu, kde se s nimi ředitelka platformy Lucie Tvarůžková setkala.

Maskotem Zonky je kříženec mezi zebrou a oslem, podle ředitelky Lucie Tvarůžkové je osel odkaz na pohádku Oslíčku, otřes se. Zebra může podle Tvarůžkové splývat v davu (jako klient v bance), ale zároveň je každá unikátní (princip půjčování mezi lidmi).

Brno - Diskusi mezi účastníky vzbudila důležitost příběhu klienta, který každá žádost o novou půjčku obsahuje. Investoři, kteří se na jeho základě mají rozhodovat, komu své peníze půjčí, o něj nejeví zájem, ale to je právě rozdíl mezi Zonky a ostatními poskytovateli úvěru. Tvarůžková na jeho potřebě trvá: „Pro Zonky je to ta hlavní odlišnost na trhu. Příběh je klíčový v tom, že vztah klienta k nám je pak jiný než vztah klienta k bance.“ S tím souhlasil i důchodce Jiří Neuman: „Žadatel o půjčku si tak aspoň uvědomí, v jaké je situaci a jestli půjčku opravdu potřebuje.“

Jedním z nejčastějších důvodů k zamítnutí půjček jsou mikropůjčky.  Setkali jsme se i s lidmi, kteří jich měli například šedesát. Tito klienti pak dostanou ze zaměstnání výplatu, namísto zaplacení mikropůjček si ale odloží jejich splatnost a takhle pokračují do dalšího měsíce. Do podobné situace se mohou dostat všichni. Setkali jsme se i s vedoucí nemocničního oddělení,“ přiblížila Tvarůžková.

Investoři se také ptali na mobilní aplikaci. Zonky jde prozatím ovládat jen skrze webové stránky. Komunita investorů se sama nabídla, že aplikaci vyvine. Podle investorů už aplikace existují a lidé mají chuť ji ve volném čase a zdarma psát. Dále je zajímalo, jestli je potřeba, aby aplikaci vyvíjeli přímo v Zonky. „Záleželo by, co chcete, aby aplikace uměla. Jak moc je třeba ji provázat se systémem. Nicméně jsme toto už probírali a přemýšlíme o tom,“ reagovala Tvarůžková. 

Na setkání se probíral například proces vymáhání či plány platformy do budoucna. Zazněla i konkrétní čísla o klientech a investorech. „Za rok máme zhruba dva tisíce klientů a sedm tisíc aktivních investorů. Od července minulého roku si klienti půjčili částku přes tři miliony korun,“ uvedla Tvarůžková.

Klíčová slova: Zonky, půjčka, P2P

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.