03.03.2017 15:58


Značky sází na ekologii. Igelitové tašky už Lidl neprodává.

Autor: Pavlína Černá | Kurz: Stisk | Kategorie: Ekonomika

Vedení obchodního řetězce Lidl rozhodlo o ukončení prodeje igelitových tašek, od března je stahuje z prodeje na celém území České republiky. Místo nich si zákazníci mohou zakoupit papírové tašky, které jsou k životnímu prostředí šetrnější. Lidl se tak připojuje k dalším značkám, které v současné době cílí na ekologii a šetření životního prostředí. 

Nákupní tašky

Brno - Snahu omezit produkci zbytečných plastů řeší světové řetězce zpoplatněním tašek, hledáním ekologičtějšího materiálu pro své výrobky nebo zaváděním permanentní nákupní tašky. Některé značky experimentují s novými výrobními materiály a technologiemi. Rozšiřuje se také zpracování recyklovaných plastů, které znečišťují pláže a oceány. 

Nově budou v nabídce Lidlu i permanentní tašky z plně recyklovatelného materiálu pro opakované použití. „Taška se mi líbí. Je sice trochu dražší, ale vypadá hezky a je pevná. Nevadí mi to,“ řekla zákaznice Stanislava Kapuciánová. V prodeji zůstávají termotašky na mražené potraviny. „Chceme aktivně přispět ke snížení spotřeby igelitových tašek v České republice a tím i k ochraně životního prostředí,“ uvedl generální ředitel Lidlu Pavel Stratil.

Problematice igelitových tašek se v současné době věnuje i česká vláda. Poslanci schválili novelu zákona, která rozhoduje, že obchodníci budou muset plastové tašky zpoplatnit. O novele rozhodne senát. Zatímco ve většině potravinových řetězců už se zdarma plastové tašky nevydávají, v obchodech s oblečením jsou k nákupu zdarma poskytovány zcela běžně. Obchodní řetězec C&A od března s bezplatnými igelitkami končí, v nabídce již mají i permanentní tašky z bio bavlny. Podle organizace Textile Exchange je společnost největším odběratelem tohoto materiálu už několik let. Alternativu v podobě permanentních tašek nabízí například i výrobce kosmetiky Yves Rocher nebo IKEA.

Textilní řetězce volí i další způsoby, jak šetřit životní prostředí.  Řetězec Lindex ve své kampani Better Denim zákazníkům nabízí kolekci z džínoviny, která byla vyrobena s menší spotřebou vody a omezeným množstvím chemikálií. Zipy kalhot jsou z recyklovatelného kovu. Značka Marks&Spencer a H&M v minulosti prosazovala naopak recyklaci oblečení. Když zákazníci přinesli své obnošené oblečení, dostali slevu na nový nákup. Toto oblečení pak zaměstnanci posílali na charitu nebo k recyklaci.

Mezi další značky, které se rozhodly svůj marketing postavit na ekologii, patří i Adidas. Výrobce bot experimentuje s novými materiály, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. V listopadu 2016 představil prototyp bot z imitace přírodního hedvábí. Vývojáři slibují stoprocentní rozložitelnost v přírodním procesu. Do konce roku společnost také plánuje produkci běžeckých bot z oceánových plastů. Celých pětadevadesát procent výrobku budou tvořit plasty vylovené při čistění oceánů na Maledivách, zbylá procenta recyklovaný polyester. Podobnou technologii zkouší výrobci šamponových lahví Head&Shoulders. Materiál pro výrobu lahví z recyklovatelných plastů budou sbírat dobrovolníci na Evropských plážích. Prozatím se zákazníci dočkají pouze limitované edice. 

Klíčová slova: Lidl, plasty, ekologie, igelitové tašky

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.