02.05.2018 10:48


Zlin Design Week bude hravý a barevný, říká organizátorka akce

Autor: Adéla Formánková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Kultura

V pátek 4. května studenti Univerzity Tomáše Bati zahájí ve Zlíně týdenní festival designu Zlin Design Week. Kromě výstav, workshopů a výstavných modulů na téma hra, si studenti připravili Konferenci design & marketing. Na té budou přednášet řečníci z Česka i ze zahraničí, například designérka ze společnosti LEGO nebo skladatel hudby do počítačových her od EA Games. O marketingu promluví řečník z firmy Tchibo nebo ze společnosti Ogilvy, který vytvářel marketingové strategie pro Coca Colu, Milku nebo Ford. 

Autor: Organizátoři Zlin Design Weeku

Zlín – Čtvrtý ročník Zlin Design Weeku, který začne 4. května, připravují studenti z Univerzity Tomáše Bati. Pro návštěvníky si studenti připravili výstavní moduly na zlínském náměstí Míru, výstavy nejen v prostorách Zlínského zámku a různé workshopy. Letošním tématem festivalu je hra. O té promluví na Konferenci design & marketing odborníci ze světa marketingu a designu. Workshopy a výstavy jsou vhodné jak pro dospělé, tak i pro děti. A jelikož se jedná o studentský projekt, tak pořadatelé mají na celý týden naplánovanou řadu afterparty. 

Zlin Design Week se koná od 4. do 11. května. Čím týdenní akci zahájíte?

Všichni návštěvníci jsou zváni v pátek 4. května do Kongresového centra na galavečer Best in Design. Od té doby, co pořádáme Zlin Design Week, jsme převzali i organizaci této talentové soutěže. V Kongresovém centru vyhlásíme nejlepší designéry, vítěz získá peněžní výhru v hodnotě až čtyři tisíce euro. Potom je naplánovaná velkolepá Opening party na Platformě 14|15 Baťova institutu, kde se bude konat taneční a audiovizuální vystoupení a nebo vystoupí například slovenská zpěvačka Katarzia. Potom se návštěvníci mohou těšit na afterparty, která uzavře tento slavnostní den. Vždy to bývá takové odpálení celého Zlin Design Weeku.

Součástí programu je jedenáct výstavních modulů. Kde na ně lidé mohou narazit?

Moduly budou uspořádané dokola na náměstí Míru. Dříve jsme je rozmisťovali i na jiné zlínské ulice, ale letos jsme je umístili jen na náměstí. Bude to takový venkovní středobod celého Zlin Design Weeku. V jednom z modulů bude Infopoint, kam si lidé mohou přijít pro informace. Organizátoři je budou posílat na jednotlivé výstavy a workshopy, které budou zrovna aktuální. Ve zbývajících prosklených modulech si návštěvníci mohou prohlédnout instalace, kde se prezentují samotné firmy. Jedná se o společnost Rim, Janošík Okna-dveře, Ton a mnoho dalších. 

Tématem je hra. Proč jste zvolili zrovna takové téma?

V minulém roce jsme vybrali téma omezení. Chtěli jsme návštěvníky přimět k zamyšlení. Nicméně toto téma bylo poněkud těžké, a tak jsme chtěli opak. Letošní ročník jsme se rozhodli pojmout hravěji a téma trochu odlehčit. Máme hodně workshopů pro děti. Také jsme připravili více venkovních instalací. Děti si budou moci hrát jak venku, tak na samotných výstavách. Všechny výstavy jsou propojeny s letošním tématem. Letos je to hravé a ve veselých barvách.

Gabriela Antalová je jednou z organizátorek Zlin Design Weeku. Podílí se na propagaci akce. Foto: Adéla Formánková

Kam mají lidé na šest výstav, které jste naplánovali, zamířit?

Hlavní výstavní prostory jsou jako každý rok na Zlínském zámku, kde vystavujeme na celém patře a také na půdě. Kurátorem výstavy HRA je Adam Štěch, který je členem kreativní skupiny OKOLO. V prostorách půdy budou vystaveny práce studentů, které jsme na základě výběrového řízení vybrali k vytvoření celé jedné výstavy. Další výstavy budou v 64. budově Svitu nebo v Obchodním domě 13, kde budou vystaveny autorské hračky a další interaktivní expozice. 

Kromě výstav a workshopů patří ke Zlin Design Weeku i party. Nejde tedy jen o design, ale i o to, aby se lidé společně bavili?

Celá akce je studentský projekt, takže si ho chceme taky studentsky užít. Není to čistě jen o vizuální stránce, ale je to i o tom prožít celý ten moment a užít si to. A afterparty jsou pro to skvělým místem. Za zmínku stojí party po Konferenci design & marketing, protože tam chodí řečníci. Je skvělé se s nimi potkat a pobavit se třeba o tom, o čem zrovna nemluvili na přednáškách. Nebo navázat kontakty s lidmi z oboru. Letos se bude konat na Zlínském zámku, ale je určená pouze pro účastníky konference. Potom se přesuneme do Bloku 12.

Konference design & marketing bude ve středu 9. května. Jaké řečníky jste letos pozvali?

Jsou to odborníci na marketing a na design. Všichni se ve svých přednáškách nějak dotknou tématu hra. Návštěvníci se mohou těšit na Jaroslava Becka, který za námi přiletí z Kalifornie, kde skládá hudbu ke hrám pro společnosti Disney, Electronic Arts anebo Blizzard Entertainment. Dále bude na konferenci polská designérka, která navrhuje pro Lego, Ola Mirečka. Z pole marketingu promluví Steffen Saeman, marketingový ředitel společnosti Tchibo, nebo Stefan Siedentopf, který pracuje pro společnost Ogilvy. Ti vytvářeli marketingové strategie pro Milku nebo třeba Coca Colu. Já konferenci považuji za takovou nejprestižnější část celého festivalu. Myslím si, že právě konferencí se nejvíce přibližujeme profesionálnímu světu, daří se nám zvát do Zlína velká jména, která vystupují na prestižních konferencích.

Celý projekt pořádají studenti Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati. I hlavní organizátoři jsou z řad studentů?

Ano, je to tak. Manažera většinou dělají studenti vyšších ročníků, protože je potřeba už mít nějaké zkušenosti a hlavně odvahu. Zlin Design Week je největší projekt na fakultě a je v něm zapojeno přes 60 studentů. Takový počet členů týmu je náročný na organizaci. Na naší fakultě máme předmět Komunikační agentura, zkráceně KOMAG, díky kterému vytváříme všechny naše projekty. Nad vším dozoruje Josef Kocourek a Eva Gartnerová, kteří kontrolují, jak studenti pracují, a vedou je správným směrem. Zlin Design Week organizují pouze studenti, a tak si musíme zařídit všechno sami. Sháníme sponzory, děláme produkci, propagujeme akci, vytváříme reklamy, pořádáme Konferenci design & marketing a soutěž Best in Design. Tým studentů designu pracuje na samotné přípravě a podobě výstav, scén a instalací.

A na čem se podílíte vy?

Minulý rok jsem byla v produkci. Takže jsme zařizovali všechny výstavy. Letos jsem šla do propagace, abych si zkusila i něco jiného. Tam dělám online marketing, takže vytvářím PPC reklamy, posílám newslettery, tvořím Facebookové reklamy. Jako tým zařizujeme billboardové plochy, rádio spoty, celý video spot akce, sociální sítě, spolupráci s influencery, navigaci, vymýšlíme kreativu a tak dále. Děláme prostě vše proto, abychom akci co nejvíce zpropagovali a dostali lidi do Zlína, protože to je občas oříšek. 

Klíčová slova: Zlin Design Week, Univerzita Tomáše Bati, UTB, design, výstavy, workshopy, hra

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.