09.10.2017 20:27


Zahráli si všichni. Druhý ročník Gamer Pie spojil akademiky i vývojáře

Autor: Adéla Petřeková | Kurz: Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Hráči počítačových her si druhý říjnový víkend na festivalu Gamer Pie mohli hry nejen zahrát, ale dozvědět se o nich i zajímavosti. Autoři Gamer Pie jsou studenti Masarykovy univerzity ze spolku Games Studies a festivalem chtějí pobavit i poučit. Kombinují odborné přednášky z prostředí herního dizajnu, tvorby her, rizicích hraní her a zábavních kvízů či virtuální reality.

Gamer Pie

Brno - Všichni jsme hráči. Tak znělo motto druhého ročníku Gamer Pie, který organizátoři nachystali na druhý víkend v říjnu. Festival spojuje akademickou sféru vývoje her s širokou veřejností. Hlavní oporu programu tvořly přednášky herních vývojářů a odborníků a doplňoval je zábavní program. Samotná návštěvnost překvapila i organizátory.

Už v předprodeji se prodávalo o sto více lístků než v minulém ročníku. „Náš maximální odhad byl tři sta lidí, teď už víme, že jsme prodali tři sta šedesát vstupenek,“ říká s úsměvem hlavní organizátorka akce Kristýna Mechová. „Snažíme se Gamer Pie tvořit jinak než ostatní herní akce. Podporujeme malé vývojáře a ukazujeme širší společnosti, že hry nejsou jen zabiják času, ale i druh umění,“ dodává Mechová.

O temné stránce her a závislosti přišel mluvit Lukas Blinka, který je výzkumným pracovníkem na Masarykově univerzitě. „Oficiálně závislost na hrách neexistuje, momentálně se nenachází v českém diagnostickém sborníku. Z prováděných výzkumů odhadujeme, že závislý na počítačových online hrách je asi jedno procento populace, spíš méně. Čas, který hráči u počítače tráví, ale není ukazatelem závislost. I když průměrný hráč League of Legends stráví hraním 35 hodin týdně. Proto je mediální panika pochopitelná,“ uvádí do problematiky.

Návštěvníci se mezi přednáškami mohli odreagovat u retro her, kvízů, virtuální reality nebo autorských hraní. Připravený byl také dobročinný Bazárek. „Nejvíc se mi líbil kvíz zaměřený na vulgarity v hrách, to byla sranda. Z přednášek bych vyzdvihl Jana Veselého a jeho projekt Mashinky, na kterém pracoval skoro 10 let. Také mne zaujala přednáška Domu rytířských ctností o spolupráci s Warhorse na projektu Kingdom Come: Deliverence a jeho soubojového systému,“ hodnotí návštěvník Jindřich Lička. „Určitě přijedu znovu,“ dodává.

První ročník se konal v prostorech kina Art, které se letos rekonstruuje. Letos padla volba na Sál Břetislava Bakaly. Třetí ročník se ponese ve stejném duchu vzdělávání zábavou.

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Nový komentář