12.05.2020 12:26


Začala vysílat česká CNN, její nástup je zatím pomalý

Autor: Zdeněk Bláha | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

CNN Prima News vysílala poprvé v neděli 3. května. Na jednu stranu Prima přinesla novou komerční stanici, která vysílá zpravodajství čtyřiadvacet hodin denně sedm dní v týdnu. Na druhou stranu to ale podle mediálních odborníků zatím není úplně nic nového.

Nové studio CNN Prima News. Zdroj: CNN Prima News

Česko Podle marketingové kampaně to mělo být něco, co český divák ještě neviděl. „Buďte u toho,“ hlásaly billboardy u silnic. Kampaní nastartovaná stanice CNN Prima News se ale rozjíždí pomalu. 

Novináře a odborníka na sociální sítě Filipa Rožánka zatím vysílání nijak nepřesvědčilo, protože nepřineslo něco zásadně nového na český televizní nebo zpravodajský trh. „Je to zpravodajství televize Prima v naleštěné formě doplněné o mezinárodní servis CNN,“ uvedl Rožánek. 

Po týdnu vysílání ale nejde dělat příliš brzké závěry. „Hodnotit po pouhých několika dnech projekt jako je CNN Prima News by zatím bylo předčasné,“ okomentoval začátky PR koordinátor CNN Prima News Matěj Štýs.

S tímto názorem souhlasí také Rožánek. „Jsou teprve na začátku. Leccos ještě za pochodu opravují. Dejme jim šanci. Uvidíme, jak se předvedou při českých volbách. Tam budou moct využít poměrně široké zázemí zpravodajské televize,“ řekl Rožánek. 

Nová stanice chce přitom dosáhnout sledovanosti jednoho a půl procenta za rok od startu vysílání. Zatím, za více než týden vysílání, se celková sledovanost pohybuje těsně pod jedním procentem. „Z našich dlouhodobých zkušeností vyplývá, že trvá určitou dobu, než si diváci zvyknou na změnu. Očekáváme proto postupný nárůst diváků,“ popsal Štýs. 

Podle něj zatím na výraznější komplikace a problémy nenarazili. „Objevily se samozřejmě drobnosti jak technického rázu, tak i malá zaváhání moderátorů či redaktorů, kteří si stále zvykají na obrovské moderní studio a nový formát,“ řekl Štýs. Zároveň dodal, že nic z toho ale neohrozilo vysílání. 

Na to upozornil i Filip Rožánek. Zaskočila ho velkolepá marketingová kampaň, která slibovala to nejlepší. „Bohužel tam byly vidět různé dílčí chyby. Zklamaly mě některé diskuzní formáty nebo průběh diskuze s Jaroslavem Tvrdíkem ohledně nákupu zdravotnického materiálu z Číny. To jsem trochu krčil rameny a říkal si, že nic zvláštního to nebylo,“ upřesnil počáteční problémy stanice. 

Na druhou stranu ale vyzdvihl intergraci mezinárodního servisu CNN, především pak tlumočení zahraničních příspěvků. „Je poměrně znát, že tlumočnice, které využívá CNN Prima News v hlavních zprávách, odvádějí svou práci velice dobře,“ zhodnotil. Zároveň je zvědavý, jak Prima využije potenciál CNN během amerických prezidentských voleb. „Je jasné, že americká televize bude přímo u toho a bude mít velké pokrytí. Prima z toho bude moct ve vysílání české CNN těžit,“ vysvětlil Rožánek. 

Matěj Štýs pak jako pozitivní body vypíchl téměř bezproblémový start nejen televize, ale i zpravodajského webu CNNPrima.cz a premiéry nových pořadů. „Objevovali se v nich zajímaví hosté, jako například šéfka českého Googlu Taťána le Moigne, ministryně financi Alena Schillerová, Jaromír Jágr, nebo Richard Quest ze CNN International,“ dodal.

Klíčová slova: CNN, Prima, televize, zpravodajství, 24/7, rožánek, CNN Prima News

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.