01.12.2017 19:15


Vytvořil aplikaci Cool Ticket, přes kterou si koupíte lístek do kina i pivo na festivalu

Autor: Michaela Juračáková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Lidé dnes čím dál tím víc času traví online. Mezi ně patří i Tomáš Jelínek, který se podílel na vývoji aplikace Cool Ticket. Co Tomáše motivovalo k jejímu vzniku, jaké možnosti nám může nabídnout a jakou pozici v ní Tomáš zastává, se dozvíte v rozhovoru níže. 

Tomáš Jelínek

Třicetiletý Tomáš Jelínek vystudoval Fakultu informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Roku 2013 se stal spoluzakladatelem společnosti Cool Ticketing a dnes je tomu šest let, co se podílí na vývoji aplikace Cool Ticket. Za jejím vznikem stály i vlastní zkušenosti. „Samotného mě štvalo, že jsem si musel dělat rezervace na stránkách kina. Jít tam minimálně o půl hodiny dřív a ještě si vystát frontu na vyzvednutí lístků,“ popisuje Tomáš.

Jak jste v IT oboru začínal?

Při škole jsem v malém týmu programoval počítačovou hru. Tu se nám nakonec povedlo vydat, ale očekávaná sláva s bohatstvím se nějak nedostavila.  Proto jsem po škole zvolil práci v nadnárodní firmě. Chtěl jsem cestovat, což se mi tam podařilo a dostal jsem se do takové té korporátní pohodičky, ze které mě vytrhl až nákup prvního iPhonu v roce 2009. Bavilo mě na něj ve svém volném čase vyvíjet jednoduché aplikace. To postupně přerostlo až v „goodbye corporate“ (sbohem korporace) a stal se ze mě vývojář na volné noze.

Poté vás tedy napadla myšlenka pro vytvoření aplikace Cool Ticket?

To ještě úplně ne. První začátky byly ale v době, kdy mě oslovil můj známý Zdeněk Nový se svým super nápadem Akce na přání. Teď trochu plácnu, ale dejme tomu, že si lidé mohli uspořádat koncert Chinaski u sebe na vesnici, pokud by dokázali sehnat dost fanoušků. Samo o sobě se to ale moc nerozjelo.

Co následovalo? 

Díky zmíněnému projektu vznikla potřeba snadno obsloužit vstupenky přes mobil bez zbytečné infrastruktury ke čtečkám kódů, které nebylo jednoduché zadrátovat na malém festivalu někde u lesa. To byl začátek Cool Ticket, který dnes používá statisíce lidí.

Na jakém způsobu aplikace funguje?

Zjednodušeně zákazník si nechá poslat lístek do kina nebo vstupenku na nějakou kulturní akci přes aplikaci Cool Ticket přímo do mobilu. Zaprvé si tak ušetří čas, který by jinak strávil čekáním ve frontách. Zadruhé nic nemusí tisknout. S lístkem pak přijde ke vstupu určité akce a obsluha ji odtrhne na display telefonu, přejetím vyznačeného pruhu prstem zleva doprava, stejně jako by to udělal s papírovou.

Má aplikace i nějaké jiné využití?

Na podobném principu jako vstupenky si můžete do aplikace stáhnout kupóny, za které pak u prodejců získáte nějakou věc nebo službu. Díky rostoucí síti partnerů, zmíním například Tesco nebo Makro, jich máme v aplikaci čím dál více a snažíme se jejich nabídku logicky propojit s místy, která přes Cool Ticket navštěvujete. Takto vám může po několika návštěvách kina třeba přijít zdarma kupón na pizzu od nové restaurace, která pořádá propagační akci ve spolupráci s aplikací.

Používá ji hodně uživatelů?

V této chvíli máme několik set tisíc uživatelů, z čehož máme velkou radost, i když občas jsou to nervy, když spouštíme novou aktualizaci.

K čemu lidé aplikaci využívají nejčastěji?

Rozhodně když si kupují lístky nebo dělají rezervaci v Cinestaru. Nemusí už navštěvovat stránky kina ani čekat fronty při vyzvednutí. Často i u akcí 1+1 zdarma na filmy, kde kino nemá naplněnou kapacitu. Letos se na festivalu Rock for People nebo sérii Létofestů stalo oblíbeným kupovat občerstvení přímo z naší aplikace. Nebylo tedy nutné u sebe mít hotovost. Nakonec ještě zmíním různé akce s Makrem nebo Tescem, kde si uživatel může zahrát minihru a získat zadarmo produkty z jejich řad.

Jaké je využití aplikace studenty?

Studenti jsou naše oblíbená cílovka. Především proto že se nebojí tyto novinky aktivně využívat a nemají problém nám za získanou výhodu dát zpětnou vazbu nebo se ozvat na sociálních sítích, že jim něco chybí.

Nabízíte nějaké výhody přímo pro ně?

Snažíme se o to, aby aplikace byla pro všechny a proto v ní není magický přepínač „jsem student“, který otevře dveře k jinak nedostupným výhodám.

A co uživatelé, kteří aplikaci často využívají?

Ti své výhody určitě mají. V aplikaci pravidelně zveřejňujeme zajímavé kupóny - dárky zdarma, které mohou uplatnit v desítkách podniků. Každý týden vyhlašujeme soutěže o volné vstupenky do kina.

Zdokonalili jste aplikaci  v poslední době?

Zajímavý problém jsme řešili u letních festivalů. Návštěvníci si pohodlně kupovali občerstvení přes Cool Ticket, obsluha neřešila peníze a tím mohla rychleji vydávat. Na konci dne si ale stěžovala na slabá dýška. Napadlo nás tedy to udělat víc osobní. Při každém úspěšném odtržení kupónu jsme začali ukazovat i fotku obsluhy toho daného stánku. Obsluhu jste tak mohli ohodnotit, a když bylo hodnocení pozitivní, tak jste teprve požádali o aplikací navržené dýško pět nebo deset korun. Byla to drobná změna, ale fungovala skvěle.

Chystáte pro uživatele nějaké novinky?

To vám neprozradím. Určitě se ale mají na co těšit. Stále upravujeme, zlepšujeme a uživatelům nasloucháme. Nemyslím, že bychom někdy mohli prohlásit, že máme hotovo.

Jaká je vaše hlavní náplň práce, co se týká aplikace?

Na mě padá kompletní vývoj Cool Ticket pro mobilní operační systém Apple. Jsme ale malý tým, a proto se stejně jako ostatní věnuji všemu, co je právě potřeba. Jeden den si hraju s nějakým prototypem zalezlý v kanclu a jiný třeba pobíhám po Rock for People, kde rozvěšuju cedulky po stanech s občerstvením, aby si uživatelé nakoupili pivka pohodlně přes naši aplikaci. 

Pracujete mimo Cool Ticketing i někde jinde?

Cool Ticket mě v této chvíli vytěžuje jen na sto procent, takže zbývajících dvacet využívám na vlastní projekty a aplikace pro kamarády. Teď vážně, je důležité si držet rozhled a nezůstat jen v bublině jediného projektu. Mám v práci jasně dané priority, vím, co musím stihnout, ale každou volnou chvilku se snažím věnovat i jiným návrhům mimo Cool Ticket. Občas ukážu kolegům nějakou hračku, co jsem si jen tak bokem vytvořil. Někoho v týmu napadne ji zkombinovat s něčím, co mě vůbec nenapadlo a najednou je z toho potenciální „killer feature“ (zabíják budoucnosti). 

Jakým jiným návrhům se například věnujete?   

Před zhruba půl rokem se dostala ven mobilní aplikace NowYouSee, která pomáhá lidem s barvoslepostí.

Mohl byste aplikaci víc popsat?

Barvoslepým appka přebarvuje obraz z kamery, aby lépe rozpoznali problematické odstíny. Použít ji mohou ale i ostatní, aby viděli simulaci, jak vidí barvoslepí. Také nabízí možnost udělat si rychlý test, ve kterém rozpoznáváte obrázky. Na jeho konci je pak vyhodnoceno, zda barvoslepý jste nebo ne. Vše je zdarma, jedná se o hobby projekt. Budu ale rád, když se uchytí a někomu pomůže. 

Máte nějaké další plány nebo nápady, které byste chtěl v budoucnu zrealizovat?

Především chci zapracovat na tom, aby se aplikace NowYouSee dostala více k lidem. Jinak ale příliš daleko do budoucnosti neplánuji. Je pořád co zábavného dělat i v přítomnosti. Pokud bych měl ale zmínit něco třeba na příští rok, tak se těším, že zase s manželkou vyrazíme na pár měsíců pracovat do zahraničí. 

Klíčová slova: aplikace, Cool Ticket, programování,NowYouSee, barvoslepost

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.