26.10.2020 11:13
V brněnské střední škole začnou vychovávat herní vývojáře
Autor: Mikuláš Stoklasa | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství
Střední škola umění a designu v Brně nabídne od příštího školního roku nový obor Gamer Art. Studenti se v něm budou věnovat tvorbě počítačových a deskových her. Cílem tohoto oboru je připravit žáky na budoucí profesi herního vývojáře, což si pochvalují hlavně největší brněnská vývojářská studia.
Brno - Na brněnské Střední škole umění a designu se otevřel nový obor zaměřený na tvorbu počítačových a deskových her. Obor Game Art je ukončený maturitní zkouškou a první studenti by ho mohli začít studovat už v příštím školním roce.
Žáci si během čtyř let projdou všemi záležitostmi, které vyžaduje tvorba her. Od jejich programování přes tvorbu animací a grafiky až po vlastní herní design. V prvních letech se zájemci zaměří na grafiku a tvorbu 2D her, později na 3D grafiku a v závěru svého studia zúročí své zkušenosti v týmové tvorbě. Cílem oboru je vyškolit kreativního jedince v celé šíři herní tvorby, tedy v herním designu, grafickém zpracování, programování, zvuku a dalších příbuzných oborech.
Obor Game Art ale také sází na kvalitní výuku vedenou profesionály. Mezi učitele tohoto nového oboru se řadí kupříkladu garant Centra herního vzdělávání a technický grafik ze studia Hangar 13 Filip Dufka, filmař Ondřej Klus nebo zvukový inženýr a nezávislý herní vývojář Dominik Konečný.
„Obor i celá škola je zřizována Jihomoravský krajem, je veřejná a neplatí se zde žádné školné. Iniciativa je to především Filipa Dufky a Ondřeje Kluse, učitelů, kteří už vzniku oboru věnovali přes rok práce ve svém volném čase. Nejsme ani v nejmenším jakkoliv komerční subjekt,“ sdělil Konečný.
Velké podpory se tento obor těší i od brněnských videoherních studií jako je Bohemia Interactive, Giants Software, Hangar 13 a další. Nedostatek pracovních sil v oblasti videoherního průmyslu je totiž nejčastější problém, na který si čeští vývojáři stěžují.
„Už skoro rok a půl vytváříme s Ondřejem Klusem a Dominikem Konečným středoškolský obor, který by měl studenty připravit na to, co sami zbožňujeme – tvorbu her. Jinde než v Brně by to vzniknout nemohlo, máme maximální podporu herních firem a akademické sféry,“ uvedl Dufka
Přijímací řízení bude probíhat na základě talentové zkoušky, testu všeobecných znalostí, pohovoru a hodnocení prospěchu ze základní školy. Talentové zkoušky proběhnou začátkem ledna. Detaily ohledně přijímacího řízení uchazeči najdou na webových stránkách školy.
Klíčová slova: Brno, videohry, herní průmysl, střední škola
Fotogalerie

Hodnocení příspěvku
1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)
Vkladání nových komentářů skončilo.
AUTOR
Mikuláš Stoklasa
Zobrazeno 137×
Hodnocení 3.0 z 5
NEJČTENĚJŠÍ

Je otázkou, či je indická spoločnosť pripravená na reformy, hovorí indológ Zdeněk Štipl
Lucia Zubková
Zobrazeno 1956×
14. 12. 2020 21:13

Spolužáky znám jen díky skupinám na sociálních sítích, říká studentka prvního ročníku
Jan Podmol
Zobrazeno 1871×
23. 10. 2020 21:01
.jpg&w=88&h=66&zc=0&q=95&bg=FFFFFF)
Drag dodává lidem sebevědomí, říká Martin Kolář alias Priscilla
Barbora Šturmová
Zobrazeno 1859×
15. 11. 2020 20:47
NEJNOVĚJŠÍ
Můj největší sen je nepřestat se inspirovat, říká rapper Indigo
19. 01. 2021 21:28
Odmalička som miloval let vtákov a život zvierat v lese a chcel som ho zaznamenať, hovorí fotograf Viktor Szabo
19. 01. 2021 20:54
Tři artové filmy, nad kterými lze prokrastinovat o zkouškovém
19. 01. 2021 20:21
Uchazeče o magisterské studium na sociálněvědních oborech čeká distanční přijímací řízení
19. 01. 2021 20:19
Loňský rok byl ve Zlíně z pohledu dárcovství krve rekordní
19. 01. 2021 20:06