19.05.2014 14:38


Šaty dělají člověka, i toho s přiškrceným rozpočtem

Autor: Grabowská Helena | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Mnoho lidí dojde k názoru, že i když jejich skříň praská ve švech, nemají co na sebe. Proto pak v kvantech nakupují nové věci, které následně dostanou své úsporné místo mezi stěsnanými ramínky v šatníku. Mladí lidé s omezenými příjmy naříkají, že nemají dostatek financí, aby nosili věci, které se jim skutečně líbí. Stačí ale protřídit šatní skříň a nechtěné věci tak mohou najít nový domov. Jako příjemný bonus může být výdělek, třeba právě na nové oblečení.

Existuje hodně způsobů, jak se zbavit přebytečného oblečení. V dnešní internetové době není nic jednoduššího, než si sednout k počítači a začít prodávat. Prodávající musí ale počítat s větší časovou náročností a fixní cenou. Na prodejních akcích si zase užije smlouvání, povídání a přesvědčování a nemusí se bát podvodníků. Pro ekology se nabízí recyklace oblečení s hřejivým pocitem, že ulevili planetě od další nálože odpadu.

Kouzlo internetového světa

Využívání internetových stránek je ideální způsob prodeje pro kreativní lidi, kteří mají alespoň trochu podnikavosti v krvi. Votočvohoz je jednoduchá a přehledná platforma prodeje oblečení a doplňků všeho druhu. A všechno je zdarma, tudíž ideální pro studenty. Každý zájemce o prodej či nakupování si vytvoří svůj vlastní profil, přes který komunikuje s tamní komunitou. Oblečení pak jednoduše nafotí, nahraje a co nejpodrobněji předmět popíše, aby prodej proběhl hladce a ke spokojenosti obou stran. Cena je vždy fixní a povětšinou platí, že „kdo dříve přijde, ten dříve mele“. Uživatel však může své předměty nabízet také k výměně, která funguje na vzájemném odeslání předmětů nebo osobním předání.

Ukázka prodejních fotek na Votočvohoz, autor: Helena GrabowskáPo prodeji či výměně si uživatelé mezi sebou udělují hodnocení, která slouží jako ukazatel bezpečnosti nakupování pro budoucí kupce. Uživatel si může také nechat bezplatně ověřit svou identitu, což slouží jako pojistka pro poctivé lidi a jako páka pro provozovatele stránek na ty nepoctivé. Výhodou je také fórum, skrze které mohou zájemci prodávat nebo shánět předměty, jenž s módou vůbec nesouvisí – knihy, vybavení bytu, techniku a podobně.

Alternativou ke stránkám Votočvohoz je portál Aukro či jeho zahraniční bratříček Ebay. Obě stránky fungují na stejné bázi jako Votočvohoz, ovšem s tím rozdílem, že zabírají obsáhlé spektrum předmětů, které lze prodat (a potažmo i koupit) a nabízí aukce předmětů od prodejcem určené částky. U Aukra je problém v rozmanitém složení uživatelů a nepřehledných profilech. Sofistikovanější systém nabízí portál Ebay, k jehož užívání musí prodejce ovládat angličtinu, být ochotný odesílat zboží do zahraničí (pokud se nechce omezit na nepříliš rozsáhlé české osazenstvo Ebaye) a být schopen pracovat s platebním systémem Paypal.

Bleší trhy a prodejní akce

Pokud člověk upřednostňuje lidský kontakt, není nic jednoduššího, než se zúčastnit blešího trhu a zažít nefalšovanou prodejní akci se vším, co k tomu patří – smlouváním, milými i protivnými lidmi a značně odlehčenou skříní na konci dne. V Brně je každý měsíc populární bleší trh na Flédě. Zájemce o prodej si musí zaplatit stůl. Záleží jen na něm, jak bude zboží prezentovat a čím se rozhodne zaujmout potencionální zákazníky. Vyplácí se dovézt si vlastní věšáky, stojan, ubrus na stůl a třeba si vytvořit i vlastní „vývěsní štít“ nebo originální cenovky.

Několikrát do roka je v Brně akce Hadrárna, která funguje podobně jako bleší trh na Flédě, s výjimkou poplatku a obtížnějšího dohodnutí prodeje (zájemce se musí s předstihem dohodnout s organizátory, protože prodejní prostory jsou dosti malé, a tak se na každého logicky nedostane).

Snaha zachránit svět

Pokud člověku záleží více na ekologii, než na výdělku, je pro něj tou nejjednodušší cestou zajít do jednoho z oděvních řetězců a odevzdat své staré kousky k recyklaci. H&M nabízí za naplněnou tašku libovolné velikosti kupon na symbolických třicet korun. Odevzdané oblečení poté pracovníci odevzdají na charitu, to nenositelné bude využité na průmyslové účely. Podobnou akci pořádá i řetězec Calzedonia, který zájemce odmění poukázkou na příští nákup v případě, když odevzdá k recyklaci své staré plavky. Některé akce trvají jen určitou omezenou dobu – tak například prodejny Time Out vybíraly staré mikiny pro Keňu, přičemž za každý kus dostal zájemce novou mikinu za poloviční cenu. Ještě jednodušší je oblečení odnést do místní charity, která věci rozdá potřebným lidem. Člověk z toho sice peníze mít nebude, ale může si být jistý, že někomu báječně zpříjemnil den.

Klíčová slova: prodej, oblečení, Votočvohoz, Hadrárna

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.