23.03.2018 22:20


Rozhovor: Když jsme připravovali Souboj mistrů, nespali jsme více než pět hodin denně, říká Peter Bustin

Autor: Martina Hykšová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Sport

Tým HC Masaryk University nejsou jen hokejisté, skrývá se za ním mnohem víc. Funguje v něm spousta lidí, bez kterých by se nemohl žádný zápas uskutečnit. Kapitán a manažer týmu Peter Bustin patří do obou částí týmu – do té hokejové i manažerské.

Peter Bustin funguje i jako manažer týmu. Foto: Martina Hykšová

Brno – Kromě kapitánských povinností má Peter Bustin i funkci manažera týmu. „Role manažera je už tak hodně těžká, do toho ještě zakomponovat roli kapitána pro mě bylo velmi stresující,“ komentuje.

Jak tým HC Masaryk University funguje mimo led? Kolik tam je lidí?

Počítali jsme to a v různých odvětvích se vystřídalo asi dvacet lidí. Někteří se do našeho týmu zapojili praxí, stáží nebo něčím jiným. Nepočítám do toho součtu spolek Munie. Ten nám také pomohl, ale nebereme je jako součást týmu. Já mám na starosti lidi, kteří jsou v komunikaci týmu – pod tím si můžeme představit žurnalistiku a marketing.

Jak to funguje v oddělení žurnalistů?

Tam bylo vždy asi šest až osm lidí. Žurnalisti u nás musí opravdu něco dělat, není to pro flákače. Ale zároveň jsme nenasadili ani nějaké šílené tempo. Stále jsou to studenti a většinou mají zároveň i práci někteří v denících či v televizích a podobně. Proto máme možná i více lidí, než by bylo potřeba. Platí tu pravidla, která nám dává liga, a musíme je dodržovat. Například, že máme mít stránky a co musí web obsahovat. Je nutné dělat reporty ze zápasů, videorozhovory, informovat o týmových aktivitách – například když jdeme darovat krev – dělají se statistiky a tak podobně.

A co lidé z marketingu, jaká je jejich náplň práce?

V marketingu pracují asi čtyři lidé. Starají se o sociální sítě, vymýšlejí různé akce, pomohli organizovat hokejový souboj s Karlovkou. Na tom se všichni šíleně nadřeli. Včetně mě. Markeťáci se také ještě musí starat o fanoušky a vymýšlet, jak propagovat tým. Byl to jejich nápad, udělat ze zlomených hokejek otvíráky na pivo. Bylo to super, protože když se zlomí hokejka, je k ničemu. Takto jsme alespoň pro ně našli využití.

Co vaše fotky na instagramu, kdo je fotí? Máte na to nějakého člověka nebo se střídají lidé z marketingu?

Na začátku jsme měli představu, že bude markeťák, který s námi bude chodit na tréninky a natáčet je.  Bohužel to tak nebylo a je to škoda. Ale chápu, že když máme tréninky ráno ve čtvrt na osm, tak že se nikomu nechce vstávat… Ani nám se nechce. O fotky se proto staráme my. Když je v posilovně něco vtipného, tak to natočím či vyfotím já. Instagramové příspěvky však mají potenciál. Málokdo ví, jak to vypadá v hokejové šatně či v zákulisí týmu. Na instagramu se o tom můžou fanoušci něco dozvědět

Zmínil jste Souboj mistrů proti Karlově univerzitě. Co všechno jste pro to udělali?

Makali jsme na tom tři měsíce. Byla to sice jen jedna akce, ale toho čtvrt roku to vypadalo tak, že jsem vstával v pět ráno a hned po probuzení jsem řešil e-maily a zprávy, které mi přes noc přišly. Většina mailů bylo od lidí z týmu, kteří pracovali do noci. Ráno jsem jim tedy dal nějakou práci, potom jsem šel na trénink a po něm mě čekala další vlna zpráv. Když jsem šel do práce, musel jsem na souboj stále myslet. Po práci jsem pak chodil na porady s lidmi z týmu, kde jsme řešili věci kolem souboje asi do jedenácti do večera. Spát jsem chodil většinou až v jednu v noci. Těžko bych hledal den, kdy jsem spal déle než pět hodin. Všichni, kteří se na tom podíleli, na tom byli se spánkem podobně. Shodli jsme se, že kdybychom to nedělali pro ostatní, asi se na to vykašleme po prvních dvou týdnech, protože to byl opravdu masakr.

Klíčová slova: Peter Bustin, HC Masaryk University, hokej, marketing

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.