27.11.2018 22:51

Recenzia: Grindelwaldove zločiny vás opäť privedú do sveta mágie

Autor: Kristína Marcinková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Fantastické zvery s ich druhou častou nazvanou Grindelwaldove zločiny vypredávajú kinosály po celom svete už niekoľko týždňov. Film divákov zaujme najmä prepracovanými vizuálnymi efektami, ktoré sú pre magický svet J. K. Rowlingovej charakteristické. Chýba mu však ucelená dejová línia.

Autor: Warner Bros. Pictures

Grindelwaldove zločiny z réžie Davida Yatesa potešia všetkých verných fanúšikov série o Harrym Potterovi. Film nadviazal na dobrodružstvo predošlej časti a do deja zakomponoval mnoho nových postáv.

Hlavnou hviezdou večera bol Johnny Depp v postave zlého čarodejníka Grindelwalda, ktorý sa po úteku zo zajatia Kúzelníckym kongresom pokúsi o nadvládu nad muklami – nečarodejníkmi. Na scénu však prichádza svojský vedec Mlok Scamander (Eddie Redmayne), ktorý sa spolu so svojimi priateľmi z predošlej časti snaží Grindelwaldove plány prekaziť. Jediný Grindelwaldov rovnocenný protivník, sám veľký Albus Dumbledore (Jude Law), z istých dôvodov proti zlému čarodejníkovy bojovať nechce. Mlok a jeho priatelia sa tak vydávajú na cestu do Paríža, počas ktorej divákov zoznámia s novými druhmi fantastických zverí.

V priebehu deja sa diváci zoznámia s veľkým množstvom nových postáv. Mnoho z nich sa už v minulosti v sérií Harryho Pottera objavilo, no aj napriek tomu sa o nich môžu verní Harryho fanúšikovia dozvedieť doposiaľ nepoznané zaujímavosti. Veľké množstvo nových postáv však spôsobilo nedostatok času pre charakterový vývoj hlavných hrdinov. Rovnako vo filme absentuje zaujímavý a akčný dej. Väčšina scén je popisných, vysvetľujú divákom históriu Potterovského prostredia. Film by mal byť preto primárne určený pre fanúšikov magického sveta J. K. Rowlingovej, ktorí sa vo veľkom množstve postáv nezamotajú.

Oficiálny plagát Grindelwaldových zločinov. Autor: Cinemax

Za zmienku stojí vizuálna príťažlivosť filmu. Dej je plný nových a výborne navrhnutých „zverí“, ktoré nadchnú každého filmového fanúšika. Bolo poznať, že si režisér spolu s grafikmi dali záležať na zachovaní akejsi magickej atmosféry fantastického sveta. Veľké množstvo filmových efektov však môže pôsobiť ako náhrada pre chýbajúci dej. Film je teda skôr pozadím pre nadchádzajúce časti tejto série, pre mnoho divákov môže preto pôsobiť zbytočne a nezaujímavo.

Z kinosály odídete vizuálne uspokojení, nezamýšľajte sa však príliš nad dejovou líniou príbehu. Ak to urobíte, zistíte, že ste si z filmu veľa neodniesli a na pokračovanie, alebo skôr začiatok príbehu môžete čakať ďalšie dva roky.

Klíčová slova: recenze, fantasticke zvery