17.12.2019 20:37

Recenze: Zlověstné dunění z pokračování Jumanji stále nahání husí kůži

Autor: Michaela Jagusztynová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Jsou to již dva roky, kdy v kinech vyšla nová adaptace filmu Jumanji tentokrát s názvem Jumanji: Vítejte v džungli. Po její úspěšné premiéře se tvůrci rozhodli pro druhý díl. Pozměnili děj, prohodili těla a zaměřili se na paralelu s dnešním moderním světem. Divák se zasměje, ale i pozvedne obočí s podivem.

Jumanji: Další level je pokračováním úspěšného prvního dílu Jumanji: Vítejte v džungli z roku 2017. Vešel do kin pátého prosince v hlavní roli s Dwaynem Johnsonem, Karen Gillian, Jackem Blackem a Kevinem Hartem. Film je volně inspirován knižní a filmovou předlohou, jejichž děj se zaměřuje na deskovou hru Jumanji. Tu tvůrci nejnovější adaptace nahradili videohrou.

V prvním díle parta kamarádů objeví starou videohru zvanou Jumanji. Po jejím spuštění a vybrání si postav se hlavní hrdinové v čele s Dwaynem Johnsonem v roli tichého Spencera ocitají uprostřed džungle. Nejenom, že vypadají jako herní postavy, které si sami vybrali, ale také mají jejich silné a slabé stránky. Pro návrat zpátky musejí vyhrát. Boj o život začíná.

Pokračování se odehrává o několik let později během prvního roku hlavních postav na vysoké škole. Hlavní protagonista Spencer zažívá těžké období a rozhodne se vrátit zpátky do hry. Martha, Bethany a Fridge se ho jako správní kamarádi rozhodnou zachránit. Videohra je ale rozbitá, a tak se ocitají na místě, které neznají, a v těle, o které nestojí. Do hry se omylem přichomýtne Spencerův děda a jeho bývalý kamarád. Boj o přežití se stává mnohem těžší, než se mohlo zdát.

Pod taktovkou režiséra Jakea Kasdana, který má na svém kontě kromě série Jumanji také komedie Zkažená úča a Sex Tape, se rozplétá další vtipné dobrodružství. Bohužel většina vtipů je sprostá a jednoduchá. Film se tak stává malým dětem nepřístupný, i když se jich v sále nachází hodně.

Scénáristům Jeffovi Pinkerovi a Scottovi Rosenbergovi se naopak podařilo vytvořit paralelu na dnešní moderní technologickou dobu, na kterou si starší lidé teprve snaží přivyknout. Vznikají tak klasické stereotypní vtipy na stáří, ať už jde o omezenou pohyblivost či sluch. Pokračování Jumanji nenadchne ani neurazí.

Hudbu si vzal na starost Henry Jackman, který se ujal hudebního doprovodu i v prvním díle. Divákovi tak běhá husí kůže po těle nejenom při již známém zlověstném dunění. Právě tímto zvukem končí i druhý díl, který si nechává volný konec pro možné pokračování. To by se tentokrát mělo odehrát v reálném světě. Jde o námět, který by mohli scénáristé dobře zpracovat, pokud se poučí ze svých chyb z druhého dílu.

Klíčová slova: Jumanji, recenze, videohra, komedie