14.05.2019 16:10

Recenze: Ruští Little Big rozdivočili bratislavský klub Majestic

Autor: Jolanta Svobodová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Kultura

Ruská skupina Little big roztančila v pondělí večer bratislavský klub Majestic. Při letošní Skibidi Tour navštívila kapela před měsícem Prahu, kde koncertovala už počtvrté. Na Slovensku byli k vidění teprve podruhé, což se odrazilo i na předprodeji lístků. Koncert byl dlouho dopředu beznadějně vyprodaný. Největší úspěch samozřejmě sklidily nejznámější hity, i u ostatních skladeb ale účinkující přenesli svoji energii na publikum, ve kterém tančil snad každý.

Autor: Little Big

Několik desítek metrů dlouhá fronta před klubem Majestic způsobila zdržení plánovaného začátku o dvacet minut a na fanoušcích byla znát nedočkavost. Po prvních tónech skladby Punk’s not dead ale celý klub jako lusknutím prstu ožil a nezastavil se až do konce vystoupení.

Kontroverzní skupina v čele s Iljou Prusinikem si ihned získala publikum, které hltalo každý tón a poslouchalo na slovo. Při skladbě Pump it si publikum mohlo na pár vteřin oddechnout. Prusinik celý klub vyzval k několikasekundovému dřepnutí si, které končilo výkřikem “Fuck*ng jump!,” po kterém začala pravá rave atmosféra.

Kdo však očekával dávku kontroverze alespoň z poloviny takovou, jako ve videoklipech, odcházel z koncertu zklamaný. Ani spoře oděná Sonya Tayurskaya ve společnosti Iljy Prusnika a Sergeje Makarova bez košil nedokázala očekávání bizáru, způsobené klipy s jednorožci a důchodkyněmi na jugoslávských plážích, naplnit. Od skupiny tvořící parodická videa, ve kterých na ruských stereotypech a kultuře nenechává nit suchou, by člověk přeci jen čekal větší odvaz než jen hru se světly, která by mohla směle způsobit epileptický záchvat. Pokud bychom se totiž podívali na záznamy koncertů jihoafrické skupiny Die Antwoord  ke které bývá Little Big často přirovnávána, uvidíme, že show, která bude vypadat jako videoklip, je možné udělat i na podiu.

Během koncertu zazněly nejznámější ze skladeb, které Little Big proslavily. Ať už hrála píseň Lollybomb, kterou skupina věnovala severokorejskému vůdci Kim Čong-unovi nebo Faradenza, na kterou se frontman skupiny Ilja převlékl do stejného outfitu jako ve fenomenálním klipu k písni, atmosféra v klubu vřela.  Bohužel nejen nadšením návštěvníků, ale i stoupající teplotou ze které se potily snad i zdi.

Ani vysoká teplota neodradila fanoušky od divokého tance, který rozpoutala zejména skladba Give me your money. Pokud by se i po ní našel někdo, kdo by jen postával, při novince Skidibi předváděli choreografii ze stejnojmeného klipu nejen účastníci na podiu, ale i publikum.

Velkým pozitivem, které se kapele musí uznat, je nepolevující elán smíchaný se sexistickými a politickými narážkami.  Spolu s výměnami kostýmů a strhnutím celého publika upozaďují některé méně povedené tóny, které bohužel při koncertu zazněly.

Klíčová slova: little big, bratislava, rusko, lollybomb, controversy