13.11.2018 21:11

Recenze: Nebezpečná laskavost vás stáhne do pavučiny lží a intrik

Autor: Veronika Kolaříková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Kultura

Tajemná manažerka Emily zmizí jednoho dne beze stopy. Policie zahájí vyšetřování, které ale nikam nevede. Stephanie, její nejlepší kamarádka, začne proto pátrat sama na vlastní pěst a její zjištění přinese mnoho nečekaných zvratů. Mysteriózní krimi komedie režiséra Paula Feiga si skvěle hraje s napětím, které vyvažuje černým humorem.

Autor: Linsgate Movies

Stephanie je přemotivovaná ovdovělá matka. Mezi její největší koníčky patří YouTube kanál, kde vymýšlí způsoby, jak naučit děti jíst zeleninu. Díky svému synovi se ale jednoho dne seznámí s matkou jeho kamaráda, Emily. Ta je jejím naprostým opakem. Emily je tajemná, věčně zaneprázdněná manažerka s perfektním šatníkem, která nemá čas ani na vlastní dítě. Ačkoliv nemají obě ženy nic společného, stanou se nejlepšími kamarádkami a vypadá to, že si spolu skutečně rozumí. Když proto jednoho dne Emily zmizí, rozhodne se Stephanie zjistit, co se ve skutečnosti stalo.

Přestože nabízí snímek skvělé výkony jak Anny Kendrick, tak i Blake Lively, působí obě hlavní postavy trochu nereálně. Lively je ve filmu jako pěst na oko. Vždy dokonale upravená, vtipná, pobuřující a ohánějící se intimnostmi. Kendrick se zase v okamžiku změní z matky oblečené do růžového svetříku v dokonalé soukromé očko, které se nebojí hrát nebezpečnou hru plnou lží a intrik.

Nebezpečná laskavost je multižánrový film. Vtipnou rovinu krimi komedie a napínavého thrilleru tak doplňují i prvky mysteriózního psychodramatu. Snímek má velmi dobrý začátek, kde si režisér Paul Feig se všemi těmito žánry výborně pohrává. Po Emilině zmizení se příběh rozjíždí skrze YouTube vlogy, kde sdílí Stephanie detaily jak ze svého pátrání, tak i z Emiliny minulosti.

Skvěle zpracovaný start postupně graduje složitou zápletkou až do finále, které ale může na někoho působit až překombinovaně. Není to typický thriller, ale to je jen dobře. Humorem a neotřelým pojetím s temnou atmosférou podobnou film noiru se snímek stává originálním dílem, které dokáže udržet diváka v napětí až do konce.

Klíčová slova: recenze, film, Nebezpečná laskavost