22.11.2017 20:34

Recenze: Liga spravedlnosti je dalším superhrdinským klišé, ale v dobrém provedení

Autor: Barbora Ficbauerová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Kultura

Batman, Wonder Woman, Flash, Cyborg a Aquaman se spojili v prvním společném hraném filmu od DC Comics, aby jak jinak, než zachránili celé lidstvo před zkázou. Film Liga spravedlnosti je nabitý hollywoodskými tvářemi a skvělými hereckými výkony. Dějová linka oproti tomu bohužel pokulhává, nepřináší nic nového. Jen další boj dobra proti zlu.

Obrázek s hlavními hrdiny filmu Liga spravedlnosti. Foto: Warner Bros. Pictures

Liga spravedlnosti je dalším filmem o několika komiksových superhrdinech z produkce DC Comics. Tak jako studio Marvel má úspěšné filmy Avengers, DC Comics konečně uvedlo na plátna kin svoji hrdinskou alianci Liga spravedlnosti. Režie se ujal Zack Snyder, který je známý díky filmům 300: Bitva u Thermopyl nebo Úsvit mrtvých. Zrežíroval i předcházející film od DC Comics Batman vs. Superman: Úsvit spravedlnosti.

Liga spravedlnosti se na oko tváří jako samostatný film, ale úplně tomu tak není. Dějově se pojí právě s filmem Batman vs. Superman. Liga spravedlnosti volně navazuje na události z předešlého filmu, je proto dobré Supemana s Batmanem alespoň trochu znát. Superman je mrtvý a ve světě zavládl chaos, čehož se snaží využít záporák Steppenwolf k tomu, aby zničil svět. Batman se proto rozhodne vytvořit elitní tým hrdinů, kam patří Wonder Woman, Flash, Cyborg a Aquaman.

V roli Batmana se už potřetí představil Ben Affleck, jeho vážná tvář a mohutná postava se dle mého názoru na tuto postavu hodí. Batman však mezi zbytek hrdinů lehce zapadá, tvůrci se nejspíš snažili dát prostor novým tvářím. Wonder Woman ztvárnila opět Gal Gadotová. Pro tuto roli nemohli najít lepší herečku. Na nebojácnou, silnou a krásnou Amazonku se vyloženě hodí, navíc je její výkon přesvědčivý. Supermana, který nakonec dostane ve filmu další šanci, hraje ostřílený Henry Cavill. Film nově představil Raye Fishera, Ezru Millera nebo Jasona Momou.

Ray Fisher v roli Cyborga ani nenadchne, ani neurazí, nejspíš ani nemá čím. Pro děj je sice důležitý, protože musí rozdělit tři mateřské krychle, které by při svém spojení kvůli temné vnitřní síle zničily celý svět, ale jinak se výrazně neprojevuje. Překvapením byli Ezra Miller jako Flash a Aquaman v podání Jasona Momoi. Tvůrci u těchto postav velmi dobře zvolili jejich představitele. Oběma hercům se povedlo ztvárnit podstatu postav – Flashe jako nadšeného mladíka, který vlastně ani netuší, jakou má moc a Aquamana jako drsňáka, který má všechno pod kontrolou a s ničím se nemaže.

Slabší byla dějová linka, která nepřinášela nic nového. Jde o tuctový komiksový příběh, kde musí hrdinové porazit padoucha, který chce zničit svět. Prostě typické hrdinské předvídatelné klišé. I když nic jiného se od tohoto formátu čekat nedalo. Příběh měl však spád, jen u počátečního představování hrdinů tvůrci skákali z jednoho na druhého, aby je pořádně představili, což film lehce zdržovalo. Zvláštní také bylo, že hlavní záporák byl skoro celý film téměř neporazitelný, a přitom v závěrečném souboji to vypadalo, že zničit ho není až takový problém, když to Superman zvládl asi na tři rány.

Celkově byl film takovým lepším průměrem. Herecké výkony hodnotím kladně, příběh byl trochu slabší. Film mě však nezklamal, přinesl přesně to, co jsem od něj očekávala. Filmy od DC Comics bývají obvykle pojaté vážněji než filmy od Marvelu, ale tady se tentokrát tvůrci poměrně zdařile pokusili i o pár vtipných scén. Ve srovnání s Avengers od Marvelu mají DC Comics ještě co dohánět.

Klíčová slova: recenze, DC Comics, Liga spravedlnosti, film