05.05.2020 13:17

Recenze: Láska v čase korony je seriál, který nemá budoucnost

Autor: Michaela Chmelová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Kultura

Plastové krychle na hlavě a jednoduchý humor. Tak by se dal shrnout první díl nového seriálu Láska v čase korony vytvořený Českou televizí. I když pojednává o současném pandemickém stavu, divák se nedozvídá nic nového, ba naopak. Situace, ve kterých se hlavní hrdinové nacházejí, jsou všem dobře známé a bohužel je nevylepšují ani podprůměrné herecké výkony.

Láska v čase korony. Zdroj: Česká televize

Pilotní díl seriálu České televize měl premiéru v úterý a už po pár minutách bylo jasné, že se do historie nezapíše. Za jeho vznikem stojí ostřílený scénárista Tomáš Baldýnský, který stvořil oblíbené sitcomy Comeback nebo Kosmo. Tentokrát však s nápadem šlápl vedle, což dokazují i komentáře pod videem. Lidé píšou, že se na díl nemohli dívat a nešetří výroky jako pitomost nebo hrůza. Na obranu se ovšem musí zmínit, že vše vznikalo během pár týdnů, tudíž na nějaké znamenité nápady a výkony nebyl čas. Otázkou zůstává, jestli by tomu několik měsíců navíc pomohlo.

Děj popisuje životy čtyř hlavních postav, které zůstaly uvězněny ve stejném panelovém domě v době koronavirové pandemie. Jednou z nich je puberťák Franta, jehož rodiče se nestihli vrátit ze zahraniční dovolené. Franta se teď musí starat o seniora Libora, který bydlí v bytě nad ním a neumí si ani uvařit. Jeho manželka totiž uvízla v Uničově. Další dvě postavy Petr a Anna tvoří manželský pár, pro který je celá situace zkouška vztahu. Petr zběsile nakupuje potraviny a dělá zásoby na několik měsíců. Jeho manželka chce jenom jediné, utéct za svým milencem Martinem. To se jí však nepodaří, neboť musel jít do karantény. Anna už to nevydrží a k nevěře se přizná. Zuřivou hádku zhoršuje už jen fakt, že manželé teď nemohou na několik týdnů opustit byt. Vláda totiž uvalila karanténu na celou republiku.

Seriál vyniká v jedné věci. Točil se v době, kdy lidé museli dodržovat dvoumetrové odstupy a mít zakrytý nos a ústa. Ačkoliv jsou hlavní hrdinové v pokojích sami, kromě Anny a Petra, kteří jsou však manželé i ve skutečnosti, museli tato opatření taktéž dodržovat. Místo toho, aby tvůrci zvolili staré dobré roušky, rozhodli se pro plastové krychle, které mají herci na hlavě. Připomínají tak mimozemšťany, kteří se rozhodli navštívit planetu Zemi. Navíc se s nimi neumí pohybovat, takže všechny činnosti, které vykonávají, působí ztuhle. Krychle se také často lesknou a divák pak nevidí postavám do tváře. Jestli byl účel tohoto plastu zvýšit komičnost a trapnost seriálu, tak se to rozhodně povedlo.

Ani herecké výkony za moc nestojí. Za zmínku stojí jen vedlejší role Ivy Pazderkové, která hraje kamarádku Anny a volá si s ní přes Skype. I ta má na hlavě průhlednou krychli, ale na rozdíl od ostatních s ní umí pracovat. Bravurně s ní dokáže pít víno a jako vždy si ze sebe umí udělat legraci. Velká škoda, že představuje pouze vedlejší postavu, protože v hlavní roli by mohla zvýšit kvalitu celého seriálu.

Co se týče humoru, je divák vystaven triviálním situacím, které mu už ani legrační připadat nemusejí. Například, když senior Libor omylem stoupne na talíř. Vtipy jsou velice povrchní a prosté. Diváka to může až urazit. Vše se točí kolem situačního humoru, který nemá hloubku a působí dětinsky a odbytě. Jediné, u čeho se mohou diváci zasmát, jsou některé výroky manželů. Nemají však nic společného se současnou situací. Jedná se pouze o typické partnerské problémy, které snad nikdy neomrzí. Vtipné hlášky by se ale daly spočítat na prstech jedné ruky.

V porovnání s ostatní seriálovou tvorbou České televize je Láska v čase korony podprůměrná. Sice se jedná o téma, které je teď všem blízké, za deset let už si na něho ale nikdo nevzpomene. Jen málo lidí bude vědět, jakou roli tehdy hrál Uničov, a i zbylé věci už nebudou aktuální.

Klíčová slova: Láska v čase korony, Česká televize, seriál, recenze