17.04.2020 17:29

Recenze: Láska, svatba, zas a znova vybočuje z řad romantických komedií Netflixu

Autor: Radek Preis | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Kultura

Netflix chrlí romantické komedie jako na běžícím pásu. Většinou jde o filmy pro teenagery, které nemají nijak originální zápletku a hlavní hrdinka v nich i přes počáteční strasti najde štěstí v náruči své životní lásky. Láska, svatba, zas a znova se tomuto schématu naštěstí vyhýbá. Nedokáže však svůj potenciál a poměrně originální nápad využít naplno.

Láska, svatba, zas a znova. Zdroj: NetflixFilm se zpočátku tváří jako klasická romantická komedie. Jacka (Sam Claflin) seznámí jeho sestra s Dinou (Olivia Munnová). Vzájemně to mezi nimi jiskří, ale shodou okolností zůstane pouze u jiskření a jejich cesty se rozejdou. Dokud se znovu nepotkají na svatbě Jackovy sestry, kde se také celý zbytek filmu odehrává. Nevěsta si bere italského ženicha v Římě a italská hudba, která filmem provází, je příjemným osvěžením. Mezi všemi svatebními stoly je jen jeden, jehož osazenstvo tvoří Britové. A zde film koketuje s myšlenkou náhody. Co by se stalo, kdyby se jmenovky u stolu přeházely a hosté seděli vedle někoho jiného, než bylo původně v plánu?

Myšlenka alternativní reality sice není úplně původní (pracuje s ní například film Srdcová sedma v hlavní roli s Gwyneth Paltrowovou), ale nápad je to pořád relativně osvěžující. Film však z nápadu nedokáže vytřískat maximum. Do poloviny filmu sledujeme celistvý děj, který je následně zakončen a následuje asi pět patnáctivteřinových prostřihů alternativních možností, jak by lidé u stolu seděli a jak by to ovlivnilo průběh svatby. A poté se příběh znova rozjíždí od momentu usednutí hostů, opět v jiném pořadí. Kdyby se první verze tak o deset minut zkrátila, k jejímu konci by se divák nenudil a nevyčkával by, jaké budou další varianty příběhu. O těchto zkrácených deset minut by se pak daly prodloužit prostřihy, které nabízely přehršel komických situací a alespoň jedna z těchto alternativ by tak mohla dostat více prostoru.

Kromě Claflina a Munnové se ve filmu nevyskytují příliš známí herci, své úlohy karikaturních svatebčanů však ztvárňují přesvědčivě. Ať už jde o věčně pohádaný pár, beznadějnou romantičku, zhrzeného milence nevěsty nebo trošku přitroublého neúspěšného herce, každý z nich dokáže zaujmout a pobavit.

Jde o režijní prvotinu Deana Craiga, který je však jako scénárista podepsán pod pár příjemnými komediemi. Z nich je nejpovedenější Horší než smrt, kde Craig také servíruje komické situace během společenské události, tentokrát ovšem na pohřbu. Sám Craig však svůj scénář nezvládá ukočírovat a filmu by více slušela ruka zkušenějšího režiséra.

Alternativní reality nabízí nespočetné množství humorných situací. U filmu se sice nebudete smíchy popadat za břicho, ale párkrát se zasmějete. Filmem propluje pár přisprostlých vtípků, ale naštěstí žádný vyloženě trapný a většinou mají své opodstatnění. Film ale tápe, jestli chce diváka spíše pobavit, nebo jej donutit se zamyslet nad tím, jak sebemenší maličkosti dokážou ovlivnit naši budoucnost. Prostoru pro humorné situace by se našlo více, stejně tak by šla i myšlenka alternativních realit více dotáhnout, aby divákovi předala ucelenější poselství.

Láska, svatba, zas a znova je o třídu výš než běžná produkce romantických komedií Netflixu. Film má ale pořád své rezervy. Přesto se jedná o příjemnou zábavu na nedělní odpoledne.

Klíčová slova: film, recenze, komedie, romantická komedie