05.12.2018 21:55


Radní zřídili nový tým pro koordinaci úprav železničního uzlu

Autor: Ondřej Mazoch | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Na jednání rady města vznikla ve středu 5. prosince pracovní skupina Železniční uzel Brno. Ta zajistí lepší komunikaci a koordinaci mezi jednotlivými subjekty v přestavbě železniční infrastruktury ve městě a v okolí. Vedení skupiny se ujme radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Hlavní nádraží v Brně

Brno – Rada města Brna zřídila ve středu 5. prosince novou pracovní skupinu s názvem Železniční uzel Brno. Pod vedením radního pro dopravu Petra Kratochvíla (ODS) bude skupina zlepšovat komunikaci a koordinaci mezi jednotlivými subjekty při přestavbě železniční infrastruktury. Radní projekt koncipovali jako dlouhodobý, jeho přípravy totiž přesahují několik volebních období. „Je proto důležité iniciovat vznik skupiny, která zajistí plynulé předávání důležitých informací,“ říká vedoucí pracovní skupiny Petr Kratochvíl.

Roli zásadního pomocníka zastane Dan Škaroupka, který v projektu figuruje jako tajemník skupiny. Podle něj budou další kroky v organizaci směřovat směrem k zastoupeným institucím. „Teprve ode dneška známe obsazení ve skupině. Dalším krokem bude oslovení participujících organizací, které si následně vyberou své zástupce v projektu,“ uvádí Škaroupka.

Podle náměstka primátorky Roberta Kerndla (ODS) jsou výzvy spojené s železničním uzlem pro město prioritní. „Také proto budeme rádi, když se ve skupině budou angažovat opoziční zastupitelé z hnutí ANO a SPD,“ říká Kerndl. Mimo politické subjekty chce však vedení města navázat co nejlepší spolupráci s ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty, Kanceláří architekta města Brna nebo policií. „Vzhledem k tomu, že se jedná o jeden z nejvýznamnějších rozvojových projektů v celém městě, je těch subjektů samozřejmě více,“ dodává náměstek.

Kraj i město na jaře letošního roku doporučily přestavbu uzlu s nádražím u řeky, tedy variantu Řeka. Návrh následně prošel také u ministerstva dopravy i u vlády České republiky. Podle Kratochvíla tak budou práce na přípravách projektu mnohem intenzivnější než doposud. Součástí rekonstrukcí bude také nutná přestavba hlavního nádraží, jehož některé bezpečnostní prvky by podle Škaroupky další roky nemusely vydržet.  

Klíčová slova: Železnice, Rekonstrukce, Brno

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Nový komentář