15.11.2017 19:40


Příběhy o duších vystřídal Noe a jeho zvířátka

Autor: Jakub Sekanina | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Kultura

Vytvořit si vlastní videohru je dnes již relativně jednoduché, ale udělat ji pořádně, to je už něco jiného. Své zkušenosti a rady na toto téma se rozhodli toto pondělí předat druhým tři studenti Masarykovy univerzity, kteří jsou zároveň tvůrci hry Ghostory.

Brno – Hlavním bodem pondělního druhého ročníku Klubu herních studií v Brně byla nezávislá hra s názvem Ghostory. Ta je velkým úspěchem pro tři mladé slovenské studenty Masarykovy univerzity - Richarda Trembeckého, Matěje Poklembu a Michala Románka. Ti hru naprogramovali v rámci studijního projektu. Po konzultaci se s ní přihlásili do soutěže Game Access a vyhráli první místo v kategorii Studentský projekt. V současnosti lze hru koupit přes službu Steam, kde je dostupná v anglickém, českém a slovenském jazyce.

Jakub Sekanina

Tvůrci si dohromady říkají RigidCore Games a pro publikum si připravili krátkou prezentaci, která kombinovala rady pro diváky a vyprávění jejich cesty. Ta začala myšlenkou a skončila hotovou hrou vydělávající peníze. Vývojáři se museli vypořádat s mnoha očekávanými i neočekávanými problémy. „Neměli grafika a nikdo z nás grafiku dělat neuměl. Bylo třeba se to buď naučit, nebo si na to někoho sehnat. Pokud byste volili druhou možnost, dávejte pozor, aby byl dotyčný schopný splnit vaše požadavky a hlavně je správně pochopil. S tím jsme totiž měli párkrát problémy,“ komentuje jeden z trojice, Richard Trembecký.

Po přednášce přišlo překvapení. Pořadatelé si pro své publikum připravili vskutku originální hru, jménem Super Noah’s Ark 3D. V této hře je hlavní postavou Noe, kterému se na arše splašila zvířata a pečlivě zamířenými ranami z praku, který střílí ovoce, hráči zvířata uspávají.

Jeden z organizátorů Jan Uruba seznámil diváky s její historií a poté poslal do publika ovladač, aby si každý mohl chvíli zahrát. Mezi tím si mohli návštěvníci poklábosit s tvůrci Ghostory, či s pořadateli o čemkoliv co souvisí s hraním her. Uruba prozradil že si už Ghostory stihl koupit a že kousek hry již odehrál. „Hra se mi líbla moc, ale nějak poslední dobou nemám chuť ani energii na logicky náročné hry,“ dodává s úsměvem.

Tvůrci z RigidCore Games momentálně dolaďují hru kterou již mají, možnost tvorby dalších však neodmítají. „Momentálně chceme doladit Ghostory k dokonalosti, vydat lokalizace do více jazyků, aby se hra lépe šířila. Potom bychom se možná pustili do něčeho nového, proč ne?“ prozradil designér úrovní, Michal Románek.

Klíčová slova: Game studies MU, RigidCore Games, Ghostory

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.