25.04.2016 12:03


Pořadatelé zahájili tradiční jihočeský závod veteránů, poprvé v Táboře

Autor: Michaela Rybová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Účastníci pátého ročníku orientačně vytrvalostního závodu O sto šest Jihočeským krajem aneb Dvě stě mil jihočeských vyjeli v sobotu 23. dubna v devět hodin dopoledne z táborského Žižkova náměstí. Na startovní listinu se s vozidly vyrobenými od poloviny dvacátého století do roku 1985 mohlo zapsat nejvýše třicet pět posádek. Každá z nich musela na trase dlouhé tři sta dvacet kilometrů projet kontrolními stanovišti, vyplnit vědomostní test a zvládnout průběžné úkoly.

Tábor – Táborští příznivci historických aut se dočkali dlouho očekávané události. Start i cíl pátého ročníku závodu veteránů O sto šest Jihočeským krajem aneb Dvě stě mil jihočeských letos pořadatelé přesunuli z Českých Budějovic do Tábora. Minulou sobotu v devět hodin dopoledne mávnul táborský starosta Jiří Fišer na Žižkově náměstí startovní vlajkou a vozidla z let 1950 až 1985 vyjela na trať. Kapacitu pořadatelé omezili na třicet pět vozů, proto byla startovní listina zaplněná už několik týdnů před závodem.

Lidé mohli nahlédnout i pod kapoty vozů, Autor: Michaela RybováMajitelé veteránů museli splnit k úspěšnému ukončení závodu několik předpokladů. „Posádky všech vozů musí ujet za sedm až osm hodin dvě stě mil, tedy tři sta dvacet kilometrů. Trať není těžká na orientaci, jde spíše o vytrvalost a požitek z krásy jižních Čech. Vyhrává posádka, která má nejméně trestných bodů. Ty si účastníci vyslouží ve chvíli, kdy přijedou do cíle mimo určené časové rozmezí, příliš se vzdálí od tři sta dvaceti kilometrů nebo nezvládnou dovednostní zkoušky a vědomostní test,“ popsal podmínky pořadatel Marek Slabý. „Posádky veteránů také musí mít na paměti, že jsou účastníky běžného silničního provozu a proto musejí bezpodmínečně dodržovat všechny předpisy a pravidla,“ dodal.

Největší zastoupení měla na trati auta české značky Škoda. „Mám sice více veteránů, ale dnes jsem vyrazil se svým oblíbeným embéčkem. Moji škodovku vyrobili v roce 1964, je skoro stejně stará jako já. Dalo by se říct, že už jsme veteráni oba,“ řekl s úsměvem závodník Václav Novotný.

Soutěžící, ktečí se závodu zúčastnili, se sjeli z celé České republiky. „Jízdu veteránů jsem si dala k dnešním narozeninám, proto doufám, že se povede. Přijela jsem až ze Střelic od Brna, kde počasí ráno nevypadalo moc příznivě. Snad tomu tak nebude i v jižních Čechách. Když už jsem svoje žihadlo tak naleštila, nechci ho nechat zmoknout,“ uvedla jediná žena mezi závodníky Alena Sázavská.

Letošní ročník vyhrál vimperský rodák se startovním číslem devět Vít Jáchym v autě značky Saab 900. Jeho veterán z roku 1985 patřil na trati mezi nejpozději vyrobená auta. Minulý rok skončil na dvacátém pátém místě se Škodou 110 R z roku 1979. Sázka na Saab se mu tedy vyplatila.

Vytrvalostně orientační jednodenní závod pořádá Renault Car Club ve spolupráci s jihočeskou sekcí Felicia clubu. Nejstaršími vozy na startovní listině byly Hillman Minx 1600 Aleše Kočího a sportovní MGA Jiřího Tlustoše, oba z roku 1959. Nováčkem na trati byla Alfa Romeo Spider z roku 1985, kterou řídil Luděk Jelínek.

Táborský starosta odstartoval závod veteránů, Autor: Michaela Rybová

Klíčová slova: Tábor, závod veteránů, historická auta

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.