01.04.2016 20:29


Pardubičtí úředníci by se mohli stěhovat do budovy na Masarykově náměstí

Autor: Eliška Kolmanová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Předmětem dlouhodobých debat je roztříštěnost úřadů v Pardubicích. Nový návrh by však mohl znamenat, že se všichni přesunou na jedno místo a lidé tak nebudou muset složitě cestovat po městě. Pro schválení záměru centralizace se zatím vyslovila většina zastupitelů, o definitivním rozhodnutí se ale zatím mluvit nedá.

Audio

    Zastupitelé Haas a Brendl argumentují na téma koupi budovy pojišťovny
         
    Autor: Eliška Kolmanová

Pardubice – Přesun úředníků ze čtrnácti magistrátních budov je v jednání už od září minulého roku. Úřady jsou roztroušené po celých Pardubicích a lidé často stráví hodně času cestováním mezi nimi, mnozí si na to Zda se budou úředníci stěhovat či ne ještě není jisté. Foto: Eliška Kolmanovádokonce berou dovolenou. Bývá tomu tak například u pardubického Odboru dopravy, který sídlí až v Černé za Bory. Na včerejším zasedání zastupitelstva města Pardubice se znovu projednával záměr přestěhovat všechny tyto úřady do jedné budovy a přiblížit tak úřad občanům. Z předchozích zasedání zatím záměr dostal dvakrát zelenou. Jedním z důvodů, proč se o přestěhování mluví, je i důvod, že městu v roce 2023 vyprší nájemní lhůta od kraje. Argumentem některých zastupitelů je to, že po vypršení pronájmu by kraj přestal městu poskytovat budovy za symbolickou částku a přešel k běžnému nájmu. Konkrétně tento případ se týká více jak stovky úředníků.

Město má na výběr dvě varianty. Buď své zaměstnance přestěhovat do budovy pojišťovny na Masarykově náměstí v centru, nebo postavit budovu vlastní. Pojišťovna nabízí svůj objekt k odkoupení za 300 milionů korun. První čtyři roky by navíc pojišťovna v budově byla na nájemní smlouvu, kdy by za rok zaplatila městu dvacet milionů korun. V případě výstavby vlastního objektu se odhady pohybují kolem jednoho milionu korun na osobu. Magistrát by potřeboval přestěhovat na 800 úředníků. Náklady na novostavbu by se tak pohybovaly kolem 800 milionů korun.

Ve hře je i energetika a náklady na provoz

Rozhodování ale není zdaleka tak jednoduché jako zvážení, která koupě bude levnější. Budova pojišťovny není nová a v otázce zůstává například i energetická náročnost budovy. Podle energetického experta jsou Zatím se pro záměr centralizace vyslovila většina zastupitelů. Foto: Eliška Kolmanovátepelné a chladící rozvody v budově v perfektním stavu. Co se však týče zmíněné energetické náročnosti, musel by se vypracovat speciální posudek. Otázkou jsou také prostory uvnitř a na kolik by vyhovovaly městským úředníkům. Celková plocha kanceláří v budově činí na šest tisíc metrů čtverečných. Součástí je i velká parkovací plocha pro zaměstnance a klienty.

Ze zastupitelské diskuze zazněly i názory, že ze strany pojišťovny jde o vydírání. Pojišťovna totiž v Pardubicích tvoří nemalou pracovní poptávku. Budova na Masarykově náměstí je pro počet zaměstnanců pojišťovny v současné době příliš malá a v plánu je pro ně postavit větší objekt. Člen představenstva pojišťovny Marek Nezveda přitom v minulosti několikrát jasně sdělil svůj zájem na tom, aby firma v Pardubicích zůstala i nadále. Podmínkou je ale prodej objektu, ideálně právě městu. V případě nezdaru zvažuje vedení přesun do sousedního Hradce Králové.

Zatím zastupitelé schválili pouze záměr sestěhování úředníků do jednoho místa. Další rozhodnutí o koupi budovy na Masarykově náměstí bude ovlivněno až po provedení studie energetické náročnosti a důkladné analýzy stavu budovy. „V tomto směru jsme městu plně otevřeni a rádi vyhovíme,” potvrdil Nezveda na včerejším jednání. Na přesnější posun v rozhodnutí si tak budou muset obyvatelé Pardubic počkat do června, kdy by měl zaznít konečný verdikt.

Klíčová slova: Pardubice, Magistrát města Pardubice, zastupitelstvo, stěhování, Masarykovo náměstí

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.