14.04.2014 11:04


Otevření Scaly návštěvnost ostatních kin neovlivnilo

Autor: Hromková Dominika | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Možností, kam zajít na filmy, Brňané mnoho nemají. Zvláště pokud chtějí zvolit levnější variantu, než nabízí místní multikina Velký Špalíček a Olympia. Donedávna kromě nich mohli navštívit jen Lucernu a kino Art. Přesně před půlrokem k nim přibyla Scala. Jejich návštěvnost však nijak neovlivnila. 

Brno – Kino Scala po dvou letech znovuotevřela Masarykova univerzita ve spolupráci s produkční společností Aeropolis 14. října minulého roku. Mohlo by se zdát, že ostatním brněnským kinům se tak zvětšila konkurence. Zejména těm jednosálovým, která ještě před šesti měsíci byla pouze dvě. Kino Lucerna ani kino Art ale necítí, že by je Scala, co se návštěvnosti týče, ohrožovala.

Kino Art za uplynulý půlrok navštívilo přes jednatřicet tisíc diváků. Scalu o dva tisíce lidí více. Největší nárůst zaznamenala Scala v lednu, kdy se počet návštěvníků vyšplhal téměř na deset tisíc. Její ředitel Radek Pernica to přisuzuje velkému zájmu o dvojdílný film Nymfomanka od kontroverzního režiséra Larse von Triera, který v tomto měsíci promítali. „Myslím, že návštěvnost máme slušnou, i když úplně spokojený s ní nebudu nikdy,“ myslí si Pernica. Průměrně do kina zavítá přibližně pět tisíc diváků za měsíc.  Kino Scala slaví půlroku od svého otevření. Foto: Dominika Hromková

Nestěžuje si ani vedoucí a dramaturg kina Art Miroslav Maixner, přestože jeho nový konkurent přilákal diváků více. Naopak si pochvaluje, že se návštěvnost od minulého roku výrazně zlepšila. „S Lucernou i Scalou máme dobré osobní i pracovní vztahy. Přesto za určitých okolností si mohou všechna tři kina vzájemně konkurovat. Například pokud nasadí v jednu dobu stejný film nebo něco produkčně významného a směřovaného na stejnou diváckou skupinu,“ popsal Maixner svůj pohled na Scalu.

Provozovatel Lucerny Dušan Peprný sice údaje o návštěvnosti poskytnout nechtěl, ale úbytek podle něj nenastal. Důvodem je cílení na jinou věkovou skupinu. Tou je u Lucerny hlavně starší generace a rodiny s dětmi, zatímco Scala míří převážně na studenty. „Tak jak se nepotkáváme s oslovením hlavního potenciálního diváka s multikinem, nepotkáváme se ani se Scalou nebo Artem. Pokud někdy máme méně diváků, můžou za to vedlejší vlivy jako počasí nebo hokej,“ řekl Peprný.

Faktem však zůstává, že se tato kina nemohou poměřovat s multiplexy kin společnosti Cinema city. Počty diváků tají, ale na oficiálních stránkách uvádějí, že Olympia je druhým nejnavštěvovanějším kinem v České republice. „Na multikinech oceňuji pohodlnější prostředí a větší plátno,“ uvedla důvody, proč by si vybrala multikino, pravidelná návštěvnice Marie Králová. Studentka Anna Mikulíková by zase ze všech brněnských kin dala přednost Scale. „Líbí se mi, že filmy jsou za rozumnou studentskou cenu. K dokonalosti mi chybí jen možnost koupit si popcorn,“ řekla Mikulíková. 

Klíčová slova: kino Scala, kino Lucerna, kino Art, návštěvnost, multikina

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.