28.04.2015 22:27


Nové bistro, kavárna a hospoda na Gorkého ulici - jak se jim daří?

Autor: Kubala Radek | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Zhruba před šesti týdny na Gorkého ulici v Brně vznikly tři nové podniky, bistro Savec, pivnice Zastávka a kavárna Anděl. V místě, kde je konkurence hodně vysoká, se snaží přežít a nalákat zákazníky právě k sobě. Daří se jim to? Všechny tři podniky zatím přežívají, ačkoliv moc neprosperují. Podle jejich majitelů se navzájem doplňují.

Brno - Na Gorkého ulici vznikly v rychlém sledu tři nové podniky. Bistro Savec, pivnice Zastávka a kavárna Anděl. Před šesti týdny vznikla kavárna Anděl. Majitelé se snaží hosty lákat nejen na kavárenské prostředí, ale i na malé kulturní akce, případně herní večery. Podnik má i etický přesah, jelikož má tréninkové pracoviště charita pro lidi s lehkým mentálním postižením. „Do budoucna lidi s tímto postižením zaměstnáme,“ říká majitel kavárny Alexandr Průša. První měsíc skončila kavárna v tisícové ztrátě, avšak majitelé s tím počítali. „Doufám, že duben finančně zlepší, protože se nám k nám hosté začínají vracet. Nejvíce lidí chodí ve čtvrtek, kdy máme herní večery,“ doplňuje Průša. Mimo akce kavárnu navštíví v průměru třicet zákazníků. Konkurenci na ulici Gorkého vnímá, avšak nepovažuje ji za zničující. „V Brně bych si musel otevřít podnik někde na mýtince za městem, abych si s nikým nekonkuroval,“ dodává Průša.

Před necelými dvěma měsíci vzniklo na konci ulice bistro Savec. Koncepcí bistra je každodenní čerstvé jídlo, výběr kávy a rozlévaného vína. Počet návštěvníků se od založení postupně zvyšuje. „Nejvíce lidí k nám chodí v úterý a středu, kdy přicházejí většinou studenti,“ říká majitel bistra Petr Trávníček. Podle něj v tyto dny navštíví bistro až dvě stě lidí. I v nabité konkurenci bistro přežívá, ačkoliv není příliš ziskové. „Vyděláme si sami na sebe, žádný velký zisk nemáme. S ostatními si moc nekonkurujeme, spíše se rozšiřuje zábavní zóna v oblasti,“ doplňuje Trávníček.

Zvýšení konkurence dopadá i na jiné podniky, které v oblasti fungují delší dobu. Avšak Martin Jestřábek jeden z majitelů kavárny Tři ocásci, se zvýšené konkurence neobává. „Jsme součástí spotřebitelské vlny, která jde od velkých a zavedených značek jako například Starobrno k malým a rozmanitým. Do tohoto konceptu zapadá i většina nových podniků v této oblasti. Zastávka nám ale zákazníky nebere, naopak přivede do této oblasti více lidí,“ říká Jestřábek. Finančně se v jejich kavárně situace po příchodu nezměnila. „Nic moc nám nepřebývá, ale na potřebné věci vždy finance najdeme,“ uzavírá Jestřábek

Klíčová slova: Pivnice Kavárna Bistro

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.