18.03.2020 20:08


Neprodáváme nic, čemu nevěříme, říká výrobce fotbalových rukavic

Autor: Lenka Kročilová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Sport

Fotbal patří k nejoblíbenějším kolektivním sportům po celém světě. Stejně jako pro útočníky jsou důležité chrániče, pro brankáře jsou to bezesporu rukavice, které jim napomáhají k lepším výkonům. Na českém trhu se pohybuje hned několik firem jako jsou Rinat, Regio či BU1, jejíž zakladatel poskytl Stisku rozhovor.

Zakladatel a spolumajitel opavské značky brankářských rukavic BU1 Petr Hlaváček. Foto: Lenka Kročilová

Brno – Petr Hlaváček je spolumajitel a zakladatel firmy BU1, která se zaměřuje především na výrobu brankářských rukavic. „Jako brankář jsem chtěl prvně rukavice sám pro sebe, pak začali mít zájem i ostatní,“ popisuje zrod myšlenky o podnikání.

Jaké byly vaše začátky?

Začali jsme před pěti lety. Startoval jsem sám, chtěl jsem rukavice jenom pro sebe. Postupem času jsem zjistil, že jsem dokázal vyrobit dobré rukavice. Kamarádi a kamarádi těch kamarádů se začali poptávat. Řekl jsem si, že to je dobrý business plán. Spojil jsem se asi po půl roce s nynějším spolumajitelem Lukášem, který tehdy chytal v Mladé Boleslavi. Vzal asi padesát rukavic a během týdne je tam prodal. Pak se to postupně začalo nabalovat a nabaluje se to tak do teď. 

Čím se řídíte při výrobě brankářských rukavic?

Chceme dělat nejlepší rukavice na světě. Nechceme být největší, nechceme jich prodávat nejvíc. S tím do toho i jdeme. Když děláme nějaký model, u kterého zjistíme, že není dobrý, tak ho prostě neprodáme. Osobně ty rukavice testujeme, takže si myslím, že neprodáváme nic, čemu nevěříme.

Kde berete inspiraci pro výrobu jednotlivých typů?

Inspirujeme se vším možným. Jeden z prvních modelů vychází ze vzhledu sportovních bot, který jsme trošku přepracovali a design použili na naše rukavice. Jinak se nedá říct, že bychom někoho konkrétního sledovali. Máme externího grafika, se kterým děláme návrhy.

Snažíte se přizpůsobovat požadavkům svých zákazníků?

Určitě. Myslím si, že na to jsme mnohem více zaměření, než je z pohledu businessu zdrávo. Na přání jsme schopni vyrobit i jediný pár rukavic. Děláme i úpravy pro zlomené prsty, například čtyřprstou rukavici, která reálně vypadá jako pětiprstá. Když nám někdo napíše, že není s rukavicemi spokojený, alespoň se nad tím zamyslíme, a pokud to má vliv na více lidí, snažíme se to změnit.

Jak se vám podařilo dostat se k relativně známým brankářům jako je třeba Přemysl Kovář ze Slavia Praha nebo Jan Laštůvka z ostravského Baníku? 

Nabalovalo se to jako sněhová koule. Některé jsme oslovili, ale většina brankářů nám napsala sama. Co se týče Slavie, tam jsme znali gólmana, který teď hraje pro Baník. Ten je s námi tak spokojený, že nás nabízí všude.

Na co jste nejvíce pyšný?

Na to jak firma přirozeně roste. Snažíme se neustále zlepšovat a vymýšlet něco nového. Máme skoro co půl roku nový model. Momentálně využíváme nový materiál, o kterém vím, že ho používá jenom jedna jiná značka. 

Do kolika zemí vyvážíte?

Kromě Antarktidy jsme rozesílali zboží na všechny kontinenty. Konkrétně do 53 zemí. Od Indonésie, Austrálie, až po Brazílii, Argentinu, Spojené Státy a třeba Saudskou Arábii a Afriku. 

Jaké máte cíle a vize do budoucna?

Asi bych prozatím nic neměnil a chtěl bych to udržet tak, jak to je teď. V současnosti je nás asi deset na celý svět. Chtěl bych víc rozjet prodej ve Spojených státech a Německu.

Chtěl byste něco vzkázat malým brankářům, kteří teprve začínají svoji kariéru?

Ať si koupí jakékoliv rukavice, nejdůležitější je, aby pochopili, že se o ně musí pořádně starat. 

Klíčová slova: Rozhovor, fotbal, brankář, brankářské rukavice, podnikání

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Nový komentář