27.09.2018 20:51


Není to utopie, ale realita. Budoucí projekty města Brna na výstavě v Urban centru

Autor: Mariya Ostrenko | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Od 26. září se lidé v Urban centru mohou seznámit s výsledkem tvorby nové strategie Brno 2050. Dvacet pět strategických hodnot představují priority, o které se Brno bude opírat ve svém budoucím vývoji. Výstava potrvá do 30. října. Ke každé z hlavních oblastí mohou mít návštěvníci své připomínky a nápady.

          

Brno – Nová výstava v Urban centru nabízí odpověď na otázku jak bude Brno vypadat v roce 2050. Expozice ukazuje klíčové cíle a priority rozvoje města, a také výsledky již probíhajících projektů. Strategie Brno je rozdělena do tří částí - strategická, programová a akční plán. Expozice ukáže návštěvníkům, co čeká město v nejbližších deseti letech. 

Železniční uzel Brno, chytrá čtvrť Špitálka, nové retenční nádrže a dostavba kanalizace, Janáčkovo kulturní centrum – to jsou příklady projektů, které je potřeba udělat pro dosažení cílů. “V tuhle chvíli máme pět základních tematických oblastí. Prostředí, prosperita, služby, zdroje a správa. Skrývají se pod nimi konkrétní projekty, které v Brně už běží nebo se právě chystají,” vysvětlil Jan Holeček, vedoucí oddělení strategického plánování.  

Tematické oblasti zahrnují dvacet pět strategických hodnot, které tvoří i samotnou vizi dlouhodobého rozvoje města. „Stanovili jsme si cíl. Ta cesta bude určitě trnitá, častokrát se změní, ale tím, že je tam ten cíl, aspoň víme, k čemu se máme vzhlížet,“ říká Jiří Marek, manažer akcí a projektů Smart City. Dle plánu má být Brno za třicet let energeticky udržitelné, bezpečné, prosperující, mezinárodní město, a stát se středoevropským centrem vědy, výzkumu a inovací.  “Žádná část této strategie nebyla napsaná agenturou. Skutečně se na tom podíleli odborníci a aktivní obyvatele města, kteří to dělali sami pro sebe,” říká Jaroslav Kacer, náměstek primátora pro oblast Smart City. 

Pro splnění naplánované strategie je důležité, aby se Brňané do realizace aktivně zapojili. “Nejtěžší je hodnoty prosadit, upravit vize toho města tak, aby táhlo za jeden provaz. Snažíme se, aby se se strategií  ztotožnili i instituce, ať už neziskové nebo podnikatelské, a snažili se plány samy naplňovat,“ dodává Jan Holeček.

Klíčová slova: Brno 2050, #brno2050, strategie pro brno, vize, výstava, město

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.