05.03.2019 20:31


Lidé stále častěji nakupují zájezdy online

Autor: Simona Chlupová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Čím dál více lidí nakupuje své zájezdy přes internet. V České republice jsou nákupy online rok od roku populárnější. Tento trend se tudíž projevil i v cestovním ruchu.

Ilustrační foto

Brno – Nákup zájezdu přes internet je pořád častější. „Zájezd jsem si koupila přes internet z toho důvodu, že člověk není vázaný časem a může ho zakoupit, kdy potřebuje,“ vysvětluje účetní Marcela Zajíčková. Další výhodu nákupu online vidí v tom, že výběr zájezdů je velký a může porovnat jejich ceny. „Výhoda prodeje online je především rychlost a pohodlí nákupu odkudkoliv. Pokud člověk jede poněkolikáté na to samé místo a dobře produkt zná, nemusí s nikým nic konzultovat. Pak je pro něj online prodej ideální,“ konstatuje tiskový mluvčí Asociace cestovních kanceláří Jan Papež.

O osud poboček se i přes vzrůstající tendenci online nákupů nebojí. „Kamenné pobočky navštěvují zákazníci, kteří vyžadují trochu jiný přístup a více informací, než které jsou většinou na internetu dostupné. Berou zaměstnance poboček spíše jako konzultanty dovolené,“ říká Papež.

Možnou nevýhodou může být trend online nákupů pro prodejce zájezdů na pobočkách cestovních kanceláří, protože od množství prodejů je odvozen jejich příjem. „Hodně lidí říká, že teď nemá čas, že se podívají na internet. V této situaci je obtížné o takového zákazníka bojovat. K poptávkám z internetu sice máme přístup, takže jednáme s klienty i po telefonu, ale těchto poptávek je méně a méně a musíme o ně zápasit s call centrem a dalšími pobočkami,“ vysvětluje prodejkyně Jana Feitlová. „Zájezd si raději vyberu sama z pohodlí domova,“ konstatuje Zajíčková.

I přes to vidí Jana Feitlová na tomto konkurenčním prostředí i výhody, protože prodejce to nutí zlepšovat své znalosti a celkově i prodejní schopnosti. „Kdo není informovaný a není seznámený s produktem, ztrácí reputaci a klienti se od něj odvrátí a hledají jinde,“ připomíná Papež.

Existuje už i cestovní kancelář, která se v současné době pokouší začít prodávat své produkty pouze online. „Díky online prodeji máme vysokou míru automatizace zpracování objednávek pomocí webové aplikace a prodej tak není nijak náročný na množství provozního personálu. Spolu s tím nemusíme vyplácet provize prostředníkům a platit nájmy za kamenné pobočky,“ říká projektový manažer Petr Blažek.

Klíčová slova: cestovní ruch, online nákupy, cestování, nákup a prodej zájezdů

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.