18.04.2019 21:38


Kvalitní suroviny a příjemná obsluha jsou klíčem k úspěšné kavárně

Autor: Marie Kolajová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Simona si vždycky přála mít vlastní kavárnu. Tento sen se jí na jaře minulého roku splnil. Její podnik Coffee trail, nyní už Coffee Trail bar, sídlí ve Štefánikově ulici. Nově navíc otevře další pobočku nedaleko parku Lužánky.

Simoně je teprve šestadvacet a už má za sebou několik let praxe ve firmě odkupující pozemky. Zároveň dokončuje studium na dvou fakultách Masarykovy univerzity, učí street dance v taneční skupině B-fresh a od května minulého roku vlastní kavárnu v centru Brna. „Provozovat kavárnu bylo vždycky mým snem,“ říká s úsměvem Simona, která si nepřála zmiňovat své příjmení.

Kde, kdo, kdy a jak

Už v březnu minulého roku uvažovala o tom, že skončí se svojí prací ve firmě. Zrovna v tu dobu se objevil její kamarád s nabídkou, že jeden známý prodává malou kavárnu v prostorách běžeckého klubu. Když se jí tato příležitost naskytla, obratem po ní skočila. „Já jsem takovej kavárenskej fajnšmekr,“ tvrdí o sobě Simona. „Pokaždé když navštívím nové město, tak jako první vyhledávám na internetu nejlepší kavárny. Teprve pak můžu jít na památky,“ směje se.

Všechno se odehrálo strašně rychle. Za týden musela sehnat zaměstnance i dodavatele. „Nevěděla jsem vůbec nic. První měsíc jsem suroviny dovážela autem a mlíka jsem tahala na zádech,“ vzpomíná Simona. Jako nezkušený člověk zjišťovala všechno postupně. Od daňových záležitostí, přes živnostenské listy až po to, kde mají nejlepší bio vajíčka.

Kavárna sídlí v ulici Štefánikova a nese název Coffee Trail. Umístění nebylo pro majitelku ze začátku úplně přitažlivé. V ulici se kvůli nedalekému klubu Fléda potulují, jak sama naznačuje, nejrůznější existence. „Brzy jsem ale přišla na to, že je tam díra na trhu, protože se v blízkosti nevyskytuje žádný podnik s kvalitní kávou a jídlem,“ říká Simona.

Dobré jídlo a káva jsou základ

O kávě toho má podle vlastních slov načteno hodně, ale práce s pákovým kávovarem pro ni byla nová. „Chci, aby všechno bylo perfektní, takže chodíme se zaměstnanci na hodiny latte artu. Dokonce jsme je pořádali i u nás,“ říka Simona.

Vhledem k tomu, že dobrá káva je v kavárně úplným základem, dává si na jejím výběru záležet. Zrna jí dodává brněnská pražírna. S kávou to však neměla jednoduché. „Naši rodiče jsou zvyklí na tmavě praženou kávu s hořkou chutí,“ tvrdí Simona, která do svého podniku přinesla kyselejší chuť méně pražených kávových zrn. „Abych všem vyhověla, měla jsem ze začátku na mlýnku dva druhy kávy. Postupem času si zákazníci zvykli a na výběrových zrnech si už dennodenně pochutnávají,“ dodala.

Do své nabídky se Simona snaží zahrnout i jídla, která jsou v brněnských kavárnách neobvyklá. Patří mezi ně například obědové saláty a domácí polévky, které podává každý den. Suroviny ale nenakupuje v supermarketech. Především je vyhledává na farmářských trzích nebo u soukromých dodavatelů. Simona sportuje a i v běžném životě upřednostňuje domácí a kvalitní ingredience. 

Náš zákazník, náš pán

Aby se mohla její kavárna prosadit, potřebovala už od začátku dobrou pověst. „Nejdůležitější je taková ta šuškanda. Lidé o vás musí mluvit v dobrém,“ říká Simona. Svým zákazníkům se snaží vyjít ve všem vstříc. “Pokud někomu jeho jídlo nechutná, nebo s ním má jakýkoliv jiný problém, jeho porci mu bezplatně vyměníme. Voda zdarma je samozřejmostí,“ dodává Simona.

Coffee Trail je v provozu skoro rok a Simona už plánuje jeho rozšíření.  Nijak se z toho ale nestresuje, sama ví, že je to potřeba. „Dosavadní prostory jsou poněkud stísněné. Stolečky jsou blízko u sebe a každý slyší rozhovor toho druhého,“ říká kriticky majitelka. Například pro pracovní schůzky je podle ní takové prostředí nevhodné.

Nové místo

Od května letošního roku otevírá novou provozovnu v ulici Lidická. „Z kavárny u Flédy se stane Coffee Trail bar. Tím, že název už je známý, necháme novému prostoru jméno Coffe Trail,“ vysvětluje Simona.

Snídaně a brunche se tak přesunou na Lidickou. Tam navíc dostanou zákazníci možnost pronajmout si místnost pro své pracovní či studentské schůzky. V baru se zase rozšíří nabídka alkoholických nápojů. „Některý sortiment v Coffee Trail baru ponecháme. Nemůžeme slevit ze standardu, který mají stálí zákazníci,“ sděluje Simona. Mezi další změny patří vytvoření showroomu ve Štefánikově ulici. V něm najdou zákazníci převážně designové doplňky vyrobené v České republice.

I přesto, že je Brno kavárenské město, se Simoně podařilo prosadit. Sama říká, že našla dobré místo, kde takový podnik chyběl. „Nejdůležitější jsou kvalitní suroviny a péče o zákazníka,“ stojí si za svém Simona.

Klíčová slova: Kavárna, Coffee Trail, podnik, Káva

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.