19.12.2015 20:13


Králíček se obleče. Playboy končí s nahotou, ale ne v Česku

Autor: Ondřej Kuchař | Kurz: Stisk | Kategorie: Publicistika

Co si představíte, když se řekne Playboy? Typického králíčka a nahou modelku? Tak s tím je teď konec. Ne, nebojte se, králíček samozřejmě zůstává, ale ženy zcela bez oblečení už v časopise nehledejte. Tedy alespoň ne v hlavní americké verzi.

Poslední obálka americké Playboye s Pamelou Anderson | Autor: Playboy.comPsal se rok 1953, když tehdy sedmadvacetiletý Hugh Hefner založil v Americe časopis, který neměl nikdy předtím obdoby. Za svůj prvotní motiv si totiž zvolil témata nahoty a sexu. Dnes, tedy po 62 letech, Playboy ze zaběhnutých kolejí vyjíždí. Plátek, který v minulosti svlékl například Marilyn Monroe, Madonnu nebo Cindy Crawfordovou teď s nahotou končí. 

Zrušení nahoty je marketingovým tahem, který v historii časopisu nemá obdoby. Z vyjádření samotného magazínu vyplývá, že jde o pokus zachránit pomalu se potápějící loď. V období největší slávy se v roce 1975 prodalo za velkou louží více než pět a půl milionů výtisků. Letos se číslo nedostalo ani k jednomu milionu.

Proto se Hefner rozhodl, že nebude dál odolávat vábení světových značek, které Playboy lákal, ale nechtěly být spojovány s něčím vulgárním. Do teď se v něm objevovaly hlavně reklamy na cigarety, šperky či parfémy. Nyní se očekává rozšíření portfolia o bohaté hodinářské firmy či luxusní značky oblečení.

Dalším možným vysvětlením změny může být snaha o odlišnost. Na trhu je k dostání bezpočet pánských magazínů a hlavně na internetu jedním kliknutím uvidíte nahoty, kolik chcete. A zadarmo. Pro mysl některých čtenářů tak může naopak více vzbuzovat fantazii alespoň trochu zahalená žena, než ta úplně nahá.

V Česku by bez nahoty zřejmě zkrachoval

Printové vydání tak následuje webový portál, který nahotu zakázal už loni v srpnu, aby se tím přizpůsobil pravidlům sociálních sítí. A vyplatilo se to. Průměrný věk čtenářů klesl ze 47 na něco přes 30 let a počet uživatelů stoupl ze čtyř milionů unikátních návštěvníků měsíčně na plných šestnáct milionů.

Česká verze měsíčníku se však rozhodnutí majitele nepodvolí. Jelikož jde o samostatné vydavatelství, které pouze používá brand Playboye, můžou si to dovolit. „Nás by tohle naopak zruinovalo. Český čtenář chce v časopisu najít krom kvalitních článků a rozhovorů i erotiku, proto od nahých žen neupustíme,“ řekl v rozhovoru pro DVTV šéfredaktor české verze Vlado Olexa.

Jak si tedy povede americký Playboy bez nahých žen? To ukáže až čas. Na závěr však můžeme říct: Sbohem bradavkám, králíček se musí vyvíjet. Pro někoho bohužel, pro dalšího bohudík.

Klíčová slova: Playboy, erotika, časopis, nahota, králíček

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.