30.10.2015 17:49


Komentář: Zhlédni reklamu, nebo plať

Autor: Klára Bečáková | Kurz: Stisk | Kategorie: Publicistika

Jedna z deseti internetových stránek přichází o peníze kvůli blokování reklam. Začíná být totiž čím dál populárnější aplikace AdBlock, která zamezí vyskakování nevyžádaných reklamních oken do obsahu stránek. Jako uživatelé se tedy můžeme v online režimu konečně znovu nerušeně věnovat, čemu chceme - jako tomu bývalo zvykem dříve. 

Klára Bečáková Foto: Lucia BrutovskáOpustili jsme pohodlí gauče, kde nám společnost dělala televize, a přesunuli se k počítačům, abychom unikli obrovské mase reklam. Smůla, dohnala nás i na internetu. A v mnohem větší míře. Už se nejedná jen o suše vypadající bannery, na které narazíme jednou za čas. Vyskakovací okna, samospouštějící se videa přes celou obrazovku, hlasitě hrající hudba, křiklavé barvy. Nárůst agresivity reklam je nesporný. Navíc nás pronásledují opravdu všude. Není se čemu divit, že nám, uživatelům, po nějaké době dojde trpělivost a rozhodneme se pro radikální řešení zbavit se jich jednou pro vždy. Aktuálně je Čechů, využívajících skrytí reklam, deset až patnáct procent. Toto číslo má také nejspíš na svědomí i sledování osobních dat. Prohlížení si hodinek na internetu ještě přeci neznamená, že další měsíc a půl budeme muset na každém kroku narážet na švýcarské Tissotky. Na tom není nic pokrokového, ale spíše otravného a dost děsivého.

Z pohledu provozovatelů stránek AdBlock ztělesňuje nenasytného otesánka, který pohlcováním reklam stojí za jejich více než miliardovou roční ztrátou. To už je poměrně slušná částka. Především pro ty servery, které, aby byly schopny fungovat, jsou na internetové reklamě doslova závislé. Za dobrý nápad však nepovažuji situaci, kdy množství reklam převažuje nad původním obsahem webu. Dalo by se říct, že v tomto momentě si za navýšení počtu lidí používajících AdBlock, mohou majitelé stránek sami. Jak tedy dojít k nějakému kompromisu, kde budou spokojeni jak provozovatelé na internetu, tak uživatelé? Jedním z možných řešení by mohla být volba – buď si kvalitní obsah bez rušivých elementů zaplatíme, nebo budou jako doposud články zdarma, ale s doprovodem reklam. 

Klíčová slova: komentář, reklama, internet

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.