18.05.2020 14:58


Komentář: Ani pandemie esportu nepomůže, aby zastínil tradiční disciplíny

Autor: Tadeáš Mima | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Opatření, která po celém světě zabraňují šíření pandemie, výrazně pomohla i hernímu odvětví. V době, kdy se nekonají žádné sportovní soutěže, získal ještě větší popularitu elektronický sport. Může proto současná situace znamenat konec klasických disciplín?

Ilustrační foto: fotbalová hra FIFA 19. Zdroj: Electronic Arts

Profesionální esport má velmi dobrou pozici, protože je každým rokem stále oblíbenější. Poslední světový šampionát v počítačové hře League of Legends sledovalo podle webu Business Insider přes sto milionu diváků. Zhruba stejná čísla mělo letošní finále amerického fotbalu Super Bowl, který patří k nejsledovanějším sportovním událostem světa. Podle srovnání webu Football Whispers pravidelně mívá lepší sledovanost pouze finále fotbalové Ligy mistrů.

Obrovského zájmu fanoušků si všímají i sponzoři, kteří do esportu investují spoustu peněz. Loni se na světoznámém turnaji Extreme Masters v polských Katowicích hrálo o milion amerických dolarů, který si rozdělili nejúspěšnější soutěžící. A protože se turnaje v esportech konají ve virtuálním prostoru, minuly herní průmysl potíže, jaké kvůli pandemii řeší fotbal, hokej nebo další aktivity.

I běžné sporty se uchýlily k soutěžím na konzolích a počítačích. V hokeji se například hraje mistrovství světa fanoušků ve hře NHL, které nahrazuje zrušený šampionát ve Švýcarsku. Fotbalisté zase soupeři v simulátoru FIFA, přičemž i české kluby Sparta a Slavia minulý týden lákaly na virtuální derby.

Lze tak říct, že koronavirus posílil esport a definitivně potopil tradiční sporty? Ne úplně. Tisícům fotbalových fanoušků chyběly jejich oblíbené zápasy natolik, že začali z nouze sledovat alespoň běloruskou nebo tádžickou ligu, které navzdory nákaze nikdo nezrušil. Lidé se tedy nespokojí s hráči u ovladačů – chtějí skutečná utkání, souboje a emoce. Esport se řadí mezi odlišné disciplíny, které nepřináší fanouškům kvalitní alternativu.

Rozdíl ukázal i sobotní restart německé Bundesligy, kdy první zápas po dvouměsíční pauze sledovalo podle televize Sky dvojnásobně více diváků než běžný přenos ze stejné soutěže. Dokud se Bundesliga nerozběhla, kluby v uplynulých týdnech přinášely záznamy svých nejlepších utkání z minulosti. Věděly, že takto zaujmou cílovou skupinu fanoušků mnohem lépe než esportem.

Klasický sport bude vždy více než soupeření po síti. Pokud se člověk zeptá kohokoliv na světě, jestli někdy hrál aspoň někde na plácku fotbal, většina zřejmě odpoví ano. Zato například s Minecraftem, který se v roce 2019 stal se 180 miliony prodaných kopií nejprodávanější hrou historie, se setkal jen zlomek populace.

Profesionální gaming patří mezi fenomény a současné trendy, nejspíše však nikdy nezastíní tradiční sport a jeho význam pro společnost.

Klíčová slova: esport, fotbal, komentář, hokej, elektronický sport

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.