15.05.2020 20:20


Kadeřníci mohou znovu stříhat své klienty, ale jen s ochranným štítem

Autor: Pavla Sychrová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Kadeřnictví opět otevřela zákazníkům. Od pondělí už zase mohou poskytovat své služby, nicméně musí používat jak roušky, tak štíty z plexiskla. Takové opatření je podle nich zbytečné a omezující. Ani podle zákazníků není dvojitá ochrana nutná.

Kadeřnictví jsou od pondělí opět v provozu. (Foto: Pavla Sychrová)

BRNO - Kadeřnické salony v pondělí znovu otevřeli pro zákazníky v Brně. Klienti se mohou nechat ostříhat, ale musí dodržovat opatření vlády. Ta platí nejen pro příchozí, ale také pro provozovatele salonů. V každém podniku je pro zaměstnance povinná nejen dezinfekce a rouška, ale také ochranný štít.

Kromě dezinfekčních prostředků, které by měly být neustále k dispozici, musí mít kadeřníci dvojitou ochranu. K té patří rouška a ochranný štít z plexiskla. Ty si v každém kadeřnictví museli pořídit na vlastní náklady. Ačkoliv po vydání rozhodnutí byla po obličejových štítech velká poptávka, velkoobchody mají dostatečné zásoby. S jejich nošením však kadeřníci nejsou spokojeni, při práci je jen omezuje.

Špatnou zkušenost mají i v kadeřnictví Klier v nákupním centru Vaňkovka v Brně. „Je to dost nepříjemné, je v tom strašné teplo. Když na nás někdo mluví, neslyšíme ho,“ komentovala vedoucí pobočky Monika Patáková. Kromě ní se štítem bude pracovat i kadeřník Tomáš Pelikán. Ten své služby právě kvůli dvojité ochraně a veškerým opatřením odmítl nabízet. Chtěl počkat, až vláda opatření zmírní. „S ochranným štítem jsem zatím jen zkoušel pracovat a po pantácti minutách jsem nic neviděl a musel si ho sundat,“ řekl Pelikán. Díky zájmu jeho zákazníků se však rozhodl vyzkoušet stříhat i přes nepohodlí. Se stříháním začne o dva týdny později. 

Zákazníkům se zdá dvojitá ochrana také přehnaná. „Chápu, že se musí chránit, ale podle mě to je až příliš. S kadeřnicí jsme ani nemohly normálně komunikovat,“ podotkla jedna ze zákaznic Helena Kovačevová. Štít je podle ní nepraktický a kadeřnici akorát práci ztěžuje. 

Kadeřníci, kteří museli celý měsíc dodržovat karanténu, mají teď po další vlně rozvolnění v salonech stále obsazeno. S tím ale počítali. „Velký nárůst zákazníků jsme očekávali, protože návštěva kadeřnictví byla po celou dobu pandemie obrovské téma,“ potvrdila vedoucí kadeřnictví Klier Patáková. 

Přesto, že jsou zpět v práci rádi, doufají ve zmírnění opatření a jakmile to bude možné, ochranný štít používat přestanou. Kromě kadeřníků si museli zdvojenou ochranu pořídit i zaměstnanci kosmetických, masážních a tatérských salonů nebo nehtových studií.

Klíčová slova: kadeřnictví, rozvolňování, pandemie, ochranný štít

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.