13.03.2015 17:33


Jihomoravští žáci už umí zachraňovat životy

Autor: Petriková Gabriela | Kurz: Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Na alarmující povědomí české populace o první pomoci při mozkovém a srdečním infarktu zareagoval dvouletý projekt Hobit. Učitelé z téměř čtyřiceti středních a základních škol spolu s odborníky z Fakultní nemocnice u sv. Anny zakončili jeho první etapu letos v březnu. Cílem iniciátorů projektu bylo naučit děti, jak se správně zachovat při střetu s těmito onemocněními. Proškoleno bylo téměř dva a půl tisíce žáků. 

Brno – Ve výuce projektu HoBiT, aneb Hodina biologie pro život, získali jihomoravští žáci dovednosti vedoucí k záchraně života při srdečním a mozkovém infarktu. Odborníci školili žáky pomocí simulačních videí a vzdělávacích filmů. Důraz byl kladen na reálnost krizové situace.

Výuka se konala vždy během jedné hodiny biologie, ve dvou po sobě jdoucích školních letech. „Jedinečnost projektu je v tom, že jako první v České republice cílí na děti a nikoli na dospělou populaci, u které se vzdělávací kampaně ukázaly jako neúčinné,“ řekl ředitel Fakultní nemocnice u sv. Anny Martin Pavlík.

Školitelé znalosti dětí prověřili před výukou i po ní. „Žáci měli dostatek znalostí o srdečním infarktu, ale o mozkovém jen velmi málo. O to větší pokrok v něm nakonec učinili v testování na závěr hodiny," řekla analytička projektu Petra Sobotková. Smysluplnost projektu prokázali v prosinci loňského roku na Brněnsku dva proškolení žáci, když správně poskytli první pomoc muži se srdeční zástavou.

Autoři projektu se nyní budou snažit, aby se vzdělávací program rozšířil do co největšího počtu škol po republice. Do budoucna chtějí projekt zpřístupnit i veřejnosti. Dnes jsou pedagogové s odborníky ve fázi jeho testování, přičemž se nadále snaží vyvíjet nejlepší metodiku výuky.

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.