02.03.2019 10:51


Jde poznat, že některé firmy si před nabídnutím spolupráce ani neprohlédnou můj profil, říká blogerka Lucie Šumová

Autor: Martina Homoláková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Do reklam na sociálních sítích investuje peníze stále více firem a dávají tak důvěru influencerům, kteří jejich produkty a služby předvádí svým divákům. Lucie Šumová se blogování věnuje už přes osm let a za tu dobu si dokázala vybudovat svou komunitu fanoušků na několika sociálních sítích.

Lucie Šumová se blogování věnuje přes osm let.

Brno – Blogerka Lucie Šumová objevila svou zálibu v psaní už v roce 2010. Tehdy začínala s blogem o svém životě, módě a kosmetice. Na Instagramu ji sleduje přes třináct tisíc lidí. „V dnešní době je z hlediska firmy opravdu jednoduché se díky těmto platformám a influencerům dostat ke svým zákazníkům,“ vysvětlila Šumová. Denně jí napíše nabídku ke spolupráci i několik firem. „Jde ale poznat, že některé firmy si před nabídnutím spolupráce ani neprohlédnou můj profil,“ doplnila. Zvláštní jí přišel například návrh spolupráce s žehličkou. „Sdílím jídlo, módu, kosmetiku a cestování, takže tento produkt měl cílit na úplně jiné profily,“ řekla Šumová.

 S významným vlivem influencerů souhlasí i agentura Elite Bloggers, která je propojuje se zájemci o reklamu na sociálních sítích. „Infuenceři jsou často chápáni jako kamarádi, kteří předávají názory svým fanouškům. Udávají trendy a jejich postojem se nechá mnoho lidí ovlivnit. Nejsilnější stránkou je právě vztah s fanoušky, se kterými komunikují na denní bázi,“ popsala Natálie Kolářová za Elite Bloggers. Dále dodává, že o spolupráci s influencery má zájem čím dál více firem. „Influencer marketing je v České republice stále v začátcích, takže můžeme očekávat velký nárůst i v příštích letech,“ přiblížila Kolářová. Agentuře se ozývají především větší firmy, protože už mají vyčleněné rozpočet na tento způsob reklamní komunikace.

Lucie Šumová se reklamou na svých sítích dokáže i uživit. „Začalo to balíčky od různých asijských firem formou barteru, pak jsem dostala i první nabídku na placenou spolupráci. Myslím, že to byl článek s odkazem na nějaký e-shop,“ vzpomíná Šumová. Minulý rok přijala práci v časopise Cosmopolitan. „Je to už několik let zpátky co tento měsíčník začal podporovat blogerky a vznikl projekt Cosmobloggers. Když jsem se stěhovala do Prahy kvůli škole, hledala jsem nějakou práci na pár hodin týdně a pomáhala právě v Cosmopolitanu,“ sdělila Šumová. Později přijala nabídku na správu sociálních sítí časopisu a o měsíc později se začala starat o celý projekt Cosmobloggers, kvůli kterému se vzdala i vysokoškolského studia. „Nebýt blogu, tak bych se k tomu asi nikdy nedostala,“ připustila Šumová.

Firmy se pro reklamu na sociálních sítích rozhodují čím dál častěji oproti reklamě v tradičních médiích. „Jsou dvě verze. Buď firmy slyšely, že je to skvělé, což je i důvod, proč jsou některé spolupráce odsouzeny k neúspěchu. Druhá varianta je ta optimální, tedy že si firma najde vlivného člověka, který dokáže ovlivnit svou komunitu fanoušků,“ uvedl marketingový konzultant Václav Blahout. Podle něj je při volbě vhodného influencera tato forma marketingu velmi efektivní. Důležité je podívat se na jeho předchozí komunikaci, statistiky a styl vystupování.

 Velkým nedostatkem sociálních sítích je nedostatečná regulace označování reklam. „Dříve mi to připadalo zbytečné, je přece jedno, jestli doporučuji něco, za co jsem dostala zaplaceno, nebo jsem si to koupila. Tak či tak to mám ráda,“ přiblížila Šumová. Postupem času se ale začalo přiznávání spoluprací u influencerů řešit mnohem více, proto se rozhodla každou spolupráci označovat. „Poslední dobou je těžko k rozpoznání, jestli něco je nebo není spolupráce. Tu placenou označuji hned na začátku příspěvku, u barteru přidávám hashtag #barterovaspoluprace anebo rovnou řeknu, že jsem produkt dostala,“ uzavřela Šumová.

Klíčová slova: reklama, sociální sítě, Instagram, Lucie Šumová

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.