07.04.2016 14:48


Jakub Pavlík o aplikaci Becomme: Abys někoho zaujal, musíš přijít a být komunikativní

Autor: Hana Drahokoupilová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Na českém a slovenském trhu si nově mohou muži stáhnout mobilní aplikaci Becomme, která jim pomůže s navázáním kontaktu a udržením konverzace se ženou. Mohou zde mimo hlášek a úvodních otázek najít i teoretické tipy, jak zajistit, aby se jim povedlo úspěšné rande. Aplikace Becomme se na několik dní stala i jednou z nejstahovanějších aplikací na Slovensku a předběhla tak Tinder, Facebook i Messenger. Za vytvořením této aplikace stojí právě Jakub Pavlík.

Jakub Pavlík na konkurzu do Radia R. Foto: Tomáš Valnoha

Brno – Sedmadvacetiletý Jakub Pavlík, mimo jiné i Station Manager Radia R, největšího studentského rádia v Česku a na Slovensku, spolu s dalšími společníky vytvořil mobilní aplikaci, která radí a pomáhá mužům, jak zvládnout rande, jak začít konverzaci nebo jak ji udržet. Zatím aplikace obsahuje sedm set možností a dalších sto otázek, aby řeč nestála. Během tohoto týdne mělo navíc přibýt dalších čtyři sta kombinací.

Ve vaší aplikaci nabízíte sedm set kombinací úvodních vět a sto otázek, na které se ptát v průběhu konverzace. Jak jste takové množství sehnali?

Na vytváření obsahu máme jednoho člověka, Michala Kopeckého, který zná jednoduchý princip, díky kterému je pak schopen vymyslet stovky různých variant. Vybrali jsme si ho záměrně, jelikož této tematice rozumí a věnuje se jí i na svém blogu.

Kolik lidí pracuje ve vašem týmu a najdeme v něm i ženu?

Dohromady je nás pět, ale figurují hlavně tři. Dva zbývající se specializují jeden na španělsky a druhý na anglicky mluvící trh. S obsazením žen ale nejspíš zklamu, i když je spousta žen, které se podílely na vývoji aplikace. Radily nám a aplikaci testovaly, žádná z nich z nich ale na tvorbě projektu nefiguruje.

Jak dlouho jste projekt vyvíjeli?

Od počátku to jsou dva roky, na aplikaci jsme ale nepracovali průběžně. Různě jsme měnili směr, takže třeba půl roku bylo ticho po pěšině. Původně jsme ani nechtěli přijít na český a slovenský trh, ale na americký. Nakonec jsme se ale rozhodli vyzkoušet aplikaci tady, což zároveň bereme jako testovací prostředí.

Proč jste nakonec tedy zvolili Česko a Slovensko?

Český a slovenský trh známe daleko líp, známe některé české a slovenské novináře, známe chování místních lidí, celkově známe daleko lépe právě toto prostředí. V týmu sice máme Američana, ale je to pouze jeden člověk a celkově americké prostředí neznáme tak dobře, abychom se v něm mohli začít hned angažovat, navíc bez investic, které se tam pohybují v řádu deseti milionů. Ve Spojených státech jsou sice větší možnosti, ale dosáhnout úspěchu je daleko náročnější.  U nás jsme se umístili na prvních místech stahování, například na Slovensku jsme byli druhá nejstahovanější aplikace, takže jsme předběhli Tinder, Facebook nebo Messenger. Toto umístění sice trvalo jen několik dní, ale i tak to byl veliký úspěch. Abychom ale toho samého dosáhli v Americe, potřebovali bychom desetitisíce stažení za den.

Bude se nějak lišit verze aplikace pro jednotlivé státy?

Samozřejmě, jelikož každý stát má svá specifika a své problémy. Ve Španělsku nemají problém oslovit ženu, takže na to ta aplikace stavěná nebude. Španělé ale na ženy příliš tlačí, až jim nakonec uteče. Proto bude aplikace spíše na jiné aspekty „balícího rituálu“, než například v Brazílii, kde mají komplex z toho, že jsou muži menší než ženy.  V rámci Spojených států pak očekávám, že budeme řešit i různorodost mezi západním a východním pobřežím.

V jakém časovém horizontu pak plánujete překročení hranic českého a slovenského trhu?

Na španělsky a anglicky mluvící trh bychom se chtěli dostat ještě letos. Španělsko a Brazílii bychom mohli rozjet snad do půl roku, pokud to půjde hladce. Ameriku by pak bylo ideální naplánovat tak, aby byla spuštěna zároveň.

Vizuální podoba aplikace Becomme. Foto: Archiv Becomme


Co znamená název Becomme?

Je to spojení slov přijít a být komunikativní, come a be communicative, proto ta dvě „m“ místo jednoho. Na první pohled to sice není znát, ale abys někoho zaujal, musíš přijít a musíš být komunikativní.

Co pro aplikaci představují seznamky jako Tinder, konkurenci nebo spíš spoluhráče?

Tyto aplikace nám právě nahrávají, jsme vlastně jejich doplňkem. I v České republice, dokonce také v Brně, vzniká seznamka na podobné bázi jako Tinder, která se jmenuje Pinkilin. Další podobnou aplikací je pak například Badoo. Kdo se chce touto cestou seznámit, může se dopomoct právě prostřednictvím naší aplikace.

Jak jste dosáhli toho, že je aplikace zadarmo, bez reklam a bez registrací?

Zvažovali jsme, zda dát reklamy jako součást obsahu nebo ne. Nakonec jsme se ale rozhodli, že nechceme ani reklamy ani registrace, jelikož oboje nesnášíme. Tohle je navíc poměrně citlivá aplikace, u které nechceme, aby kvůli registraci viděla uživatelův Facebook a další účty. Co se týče finanční stránky, zatím byly do projektu vloženy pouze naše peníze, což nebyla tak velká suma. Becomme zatím negeneruje žádný zisk. Ten přijde až po nástupu na španělsky a anglicky mluvící trh, kde bude k dispozici prémiový obsah na bázi měsíčního poplatku.

Čí byl nápad pustit do světa aplikaci na balení holek?

Byl to můj nápad. Původně byl projekt určený pro Google Glass, který Google zavrhl. Takže jsme se museli spokojit, s formou aplikace. Chtěli bychom ale Becomme rozšiřovat i pro hodinky jako je Apple Watch.

Znáte osobně někoho, komu vaše aplikace pomohla?

Ano, například náš programátor. Ještě než jsme Becomme pustili mezi lidi, jsme byli nejistí, zda děláme správnou věc. Pak nám ale náš programátor řekl, že díky dlouhodobé práci s našimi materiály se mu podařilo sbalit holku. To pro nás byla obrovská motivace. Mimochodem, ti dva jsou spolu stále.

Klíčová slova: aplikace Becomme, Jakub Pavlík, aplikace jak sbalit ženu

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.