30.03.2020 14:57


Jako na Vánoce. Zásilky a balíky dorazí, ale možná se zpožděním

Autor: Zdeněk Bláha | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Společnosti přepravující zboží, zásilky a balíky i v době pandemie nemoci Covid-19 fungují jako v běžném provozu. Oproti normálu ale zajišťují zvýšenou hygienu bezpečnostními opatřeními, vyřizují tolik objednávek jako během vánočního období a inovují v možnostech předávání zboží. 

Společnosti přepravující zásilky fungují jako v běžném provozu.

Brno – Zásilkové služby. V současné době je to pro některé velká neznámá. Když si objednám granule pro psa, dojdou mi včas? Dovezou mi je ke dveřím? Nebo musím na výdejní místo? A fungují vůbec rozvozové služby nebo jsou zavřené jako některé obchody? Než aby toto někteří řešili, raději si nasadí roušku a jdou do nedalekého zverimexu koupit první pytel granulí, který najdou. 

Nová vládní opatření k pandemii koronaviru Covid-19 se ale netýkají služeb spojených se zasíláním a vyzvedáváním zásilek. Společnosti zprostředkovávající zásilkové služby hlásí, že fungují v běžném režimu. Snaží se ale přizpůsobit situaci a zajistit co největší bezpečnost při předávání zboží. 

Při doručování zásilek domů je tak standardem, že jsou kurýři vybaveni ochrannými pomůckami. „Naši kurýři mají roušky, rukavice a dezinfekční prostředky. S ohledem na maximální bezpečnost provádíme dezinfekce rukou a skenerů před i po každém kontaktu se zákazníkem,“ popsal praxi předávání zásilek obchodní ředitel DHL Express Jakub Tomšovský. Jiná firma na přepravu zboží Geis dokonce chrání své řidiče právem odmítnout převzetí či předání zásilky v případě, že zákazník nemá dostatečné ochranné pomůcky. 

Zákazníci také musí počítat s tím, že zboží může mít zpoždění. Na webu společnosti PPL upozorňují, že v důsledku nárůstu počtu zásilek po víkendu může docházet k jednodennímu zpoždění v doručování. Zásilkovna zase připodobňuje počet balíků k Vánocům. „V segmentech, jako jsou brýle a kontaktní čočky, ochranné zdravotní pomůcky a drogerie, herní konzole a elektronika, vidíme obrovský nárůst srovnatelný s vánočním obdobím,“ vysvětlila situaci Simona Kijonková, zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny. 

Výdej zboží a zásilek z internetových obchodů je možný i v provozovnách, kde je jinak maloobchodní prodej zakázán. Přesto mohou být některá výdejní místa uzavřená. Než si tedy slepě objednat zboží, je lepší se podívat na webové stránky společnosti, jestli je dané místo otevřené. S ohledem na bezpečnost tam může platit zákaz vstupu lidí bez roušek. Zpravidla se dá platit pouze bezhotovostně. 

Zásilkové společnosti se snaží vymýšlet nové způsoby dodání. Jednou z takových je Zásilkovna, která v Praze otevřela výdejní místo pro řidiče s názvem Zásilkovna Drive. Zboží je zde možné vydávat a přijímat, aniž by musel řidič vystoupit z vozidla. „V případě zájmu ze strany zákazníků bude Zásilkovna Drive během následujících dní otevřena také na depech v Praze Satalicích, Brně a Ostravě,“ upřesnila směřování Simona Kijonková.

Klíčová slova: Balíky, zásilky, pošta, přeprava, zboží

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.