31.03.2019 15:15


Jako drobná podnikatelka si zařizuji vše sama od výroby až po marketing, tvrdí zakladatelka Love & Story design

Autor: Martina Homoláková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Drobných podnikatelů podle statistik Ministerstva průmyslu a obchodu každým rokem přibývá. Lucie Šimůnková s nápadem na svou firmu přišla v roce 2017 poté, co nikde nenašla diář podle svých přání. Díky propagaci pomocí influencerů do reklamy neinvestovala ani korunu a po roce fungování e-shopu si otevřela i vlastní kamennou prodejnu.

Brno – Lucie Šimůnková založila předloni firmu Love & Story Design s papírenským zbožím, když sama nemohla najít diář, který by jí vyhovoval. „Vypracovala jsem nějaké návrhy a přišla s nimi do tiskárny, kde mi ale řekli, že je vůbec nemám ve formátu pro tisk,“ vzpomínala Šimůnková. Přímo v tiskárně jí pak pomohli vše nastavit podle požadovaných předloh. Produkty Šimůnková propagovala pomocí influencerů na sociálních sítích. „To se mi opravdu vyplatilo, první rok jsem neinvestovala do reklam ani korunu, pouze jsem influencerům poskytla své výrobky,“ vysvětlila. 

Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky tvrdí, že nejvíce užívanými nástroji pro propagaci mezi podnikateli jsou webové stránky, e-mailing a sociální média. Podle průzkumu Využívání online technologií pro podnikání se nejvíce podnikatelů shoduje v názoru, že digitální znalosti a kompetence jsou zásadní pro růst podniku. Sociální sítě jsou totiž pro drobné a malé podnikatele ideální formou propagace. Oproti tradičním médiím je totiž reklama prostřednictvím influencerů vyjde v mnoha případech výrazně levněji. „Je to velmi efektivní forma marketingu za předpokladu, že si firma umí vybrat relevantního influencera a má vhodný produkt,“ objasnil marketingový konzultant Václav Blahout.

Minulý rok si Lucie Šimůnková otevřela i vlastní kamennou prodejnu v Praze. „Celé to bylo hodně rychlé, kousek od mého bytu se uvolnilo místo k pronájmu, a tak jsem si hned domluvila schůzku. Předtím to byl prostor s nějakým rychlým občerstvením, takže bylo potřeba místo hodně upravit,“ mínila Šimůnková. Nejvíce zákazníků měla před Vánoci. „Chodilo jich většinou deset až patnáct, teď jsou to většinou tři až čtyři denně. Na e-shopu jsou čísla objednávek podstatně vyšší,“ popsala Šimůnková.

Celkový počet podnikatelů dle Statistiky podnikajících fyzických osob a živnostenských oprávnění Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) každoročně roste. Podle průzkumu MPO o vývoji podnikání dochází k nárůstu především malého a středního podnikání. Jejich podíl v celkovém počtu aktivních podnikatelských subjektů v roce 2017 byl 99,8 procenta.

Šimůnková ve své firmě zastupuje všechny potřebné funkce. „Design, výroba, finance, marketing, objednávky, focení i komunikace. Jako drobná podnikatelka si zařizuji vše sama,“ nastínila Šimůnková. Jako negativum vnímá hlavně nedostatek času. „Je těžké skloubit podnikání se školou, ale už jsem se naučila všechno stíhat. Na podnikání je nejlepší to, že můžu být svým vlastním pánem,“ přiblížila Šimůnková.

Klíčová slova: podnikání, marketing, propagace, firma

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.