12.04.2017 20:20


Hospodský kvíz je stále populárnější. Stává se v Česku trendem

Autor: Jan Kočenda | Kurz: Stisk | Kategorie: Zpravodajství

PubQuiz neboli hospodský kvíz je čím dál známější vědomostní hra, které se účastní lidé ve svých oblíbených podnicích. Cílem je správně zodpovědět více otázek než ostatní soupeři a vyhrát někdy i hodnotné ceny. Kromě výhry organizátoři nabízí možnost strávit netradiční večer s přáteli a objevit nová témata k debatám. Díky pestrosti otázek si každý přijde na své a může využít znalosti, které od svých školních let neuplatnil.

Foto: Jan Kočenda  Během hry se soutěžící snaží správně zodpovědět co nejvíce otázek.

Praha – Pivo už není zdaleka jediný důvod, proč jít do hospody. Poslední dobou se po českých lokálech šíří hra zvaná PubQuiz, která testuje vědomosti soutěžících a zajišťuje zábavu po celý večer. Lidé se mohou sejít s přáteli v oblíbené hospodě a změřit své znalosti s ostatními týmy. Ti nejlepší, kteří toho vědí nejvíce, pak vyhrávají často velmi atraktivní ceny, jako je třeba proplacení večerní útraty.

Důvodů, proč se zúčastnit kvízu je několik. „Jsem rád, že využiji své znalosti, které bych jinde asi neuplatnil. Probouzí to toho vzorného žáka ve mně,“ zmínil student Jan Gol, kterému o společenské hře řekli kamarádi. Důležitým faktorem vzrůstající oblíbenosti kvízu je kontakt s ostatními lidmi. „Někdo hraje pro výhru, jiný pro zábavu nebo proto, aby byl se svými přáteli. Obecně je nejzajímavější to, že můžete pít pivo, jíst a máte hromadu témat ke konverzaci. Není to běžný večer,“ dodal manažer PubQuizu pro Čechy David Novotný.

Dotazy se týkají všech možných okruhů. „Na tvorbě otázek se podílí pravidelně zhruba čtyřicet osob. Na každý týden připraví dvě stě otázek v češtině, padesát v angličtině a dvacet pět v ruštině. Vymýšlí je lidé rozmanitých povolání, nejčastěji učitelé či studenti různých oborů,“ řekl Novotný. Kvůli širokému záběru témat se na ně nedá nijak připravit. „Problémy mám s čímkoliv, co se týká aut, motorek, chemie nebo biologie. Druhy textilních látek nebo poznávání rostlin jsou moje noční můry,“ přiznal Gol.

Vědomostní utkání v jiném kabátu také po celé republice výrazně pomáhají samotným podnikům. Přicházejí noví zákazníci, kteří si mohou místo oblíbit a začít jej navštěvovat. „PubQuiz přivádí nové hosty, kteří se opakovaně vracejí. Navíc promění hospodu v arénu plnou motivovaných a znalostmi nabitých lidí,“ prohlásil Patrik Žák, který je barmanem v místě, kde se kvízy pravidelně konají. Personál často pociťuje tlak, když hostí takovou událost. „Při soutěži je to znatelný rozdíl. Účastníci přijdou nárazově na určitou hodinu a obsloužení všech návštěvníků je tak náročnější. Vyřízení objednávek trvá o něco déle,“ dodal Žák. Podle barmana jsou lidé často chápaví a na své pití si chvíli počkají. To se ale odvíjí také od toho, jak se jim ve hře daří.

Hospodský kvíz vznikl ve Velké Británii v sedmdesátých letech minulého století. Netrvalo dlouho a hra se rozšířila i do okolních zemí. Konkrétně do Česka nápad přivezl Nizozemec Pieter Van de Vijver, který ve svém brněnském podniku provozuje kvízy až pětkrát týdně. Nyní se tato hra šíří celou republikou a stává se trendem českých hospod.

Klíčová slova: PubQuiz, Hospodský kvíz, trend, netradiční večer

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.