14.12.2019 23:31


Glosa: Živio

Autor: Ondřej Fajstavr | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Ministerstvo zdravotnictví, Úřad vlády a Všeobecná zdravotní pojišťovna rozjely kampaň „Nepít je normální.“ Reklamní spoty natočila Česká televize. Kampaň má velký úspěch, Češi si konečně uvědomují nebezpečí spojená s konzumací alkoholu a na YouTube mají videa něco přes 5 tisíc zhlédnutí. Až na to, že všechna dohromady. 

Autor: Ministerstvo zdravotnictví ČR

Snaha vlády vytvořit zrcadlo navoněným reklamám na alkohol v televizním primetimu je chvályhodná. Proti ní však stojí nezájem Čechů a soukromých médií. A navíc, rizik si jsou konzumenti vědomi, stejně jako kuřáci. A jak kuřákům, tak konzumentům alkoholu je to většinově jedno. Problém není v alkoholu, problém je v nezájmu lidí. Vzhledem k téměř neexistující regulaci je alkohol dostupný, a když jsou prodavači ochotní alkohol prodat nezletilým, budiž.

Desetimilionovému národu pijanů, entuziastických vymetačů hospod, milovníků ochutnávek ve sklípcích a pálenkových banditů nabídneme sérii článků a videí na internetu, sice si od toho moc neslibujeme, nepředpokládáme, že lidé přestanou pít, ale možná se nám podaří ovlivnit přílišnou toleranci společnosti k pití. Dobře, někteří lidé si asi na kampaň při objednávání další skleničky vzpomenou, někteří o ní dokonce řeknou svým přátelům, někteří se k ní vyjádří v médiích, ale to je vše.

Synkovi na vernisáži povolím jednu skleničku, pěkně si ohlídám, aby si jich nedal víc, a pokud dá, tak se tomu alespoň všichni zasmějeme. To samozřejmě není dobře. Jestli však vláda chtěla těmito videi dokázat alespoň něco, měla se poradit s BESIPem. Opilé dítě natáčející se na mobil a záhy ležící na zemi v bezvědomí, by mohlo být odstrašujícím příkladem, pokud by na konci nezvedlo hlavu. Takto má příběh o opilém Ondrovi šťastný konec a určitě se mu v důsledku nic nestalo. Chudáček to přepískl a příště si dá pozor. Jako bonus má teď zajímavý příběh pro vrstevníky. „Kámo, jsem se o víkendu fakt nakalil.“ „Hustý!“

Proti společenským nešvarům je třeba bojovat, ale účinně a způsobem, který má alespoň nějakou šanci statného Čecha oslovit, například za použití surovějších záběrů. Na rozdíl od opilého děcka, těhotné ženy popíjející šampus a party chlapů v hospodě i mým mnohým známým spíše utkvěly v paměti krvavé dopravní nehody. A na to se napijeme! Živio, živio…

Tento text je součástí speciálu o alkoholu, více zde

Klíčová slova: Alkohol, vláda, antikampaň, glosa

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.