24.03.2016 13:03


Fitness jako dokonalý marketing

Autor: Simona Svobodová | Kurz: Stisk | Kategorie: Publicistika

Slovo fitness v dnešní době zažívá velký boom. S příchodem lidí, kteří se snaží začít žít tímto životním stylem, však přichází i marketing, který hladce využívá jejich nevědomosti. Jak jinak by se potom dalo vysvětlit, že v obchodě najdeme produkty, jako je voda bez kalorií, fitness cereálie, či dokonce fitness vejce. Říká se, že lidská hloupost je nekonečná. V tomto případě by se spíš dalo říct, že nekonečná bude lidská naivita.

Simona Svobodová. Foto: Hana DrahokoupilováPokud člověk sní porci čokoládových cereálií, které mají v názvu fitness a stejnou porci cereálií Nesquik, vyjde to kalorickou hodnotou i složením makro živin úplně stejně. Jedinec však může mít pocit, že žije podle svého vytyčeného stylu. Bylo to přeci napsáno na obalu. Výrobci nemohou lhát. Místo dobré koupě by tedy měl mít spíše pocit, že byl oklamán prodávajícím.

Dalším krásným příkladem jsou fitness vejce, které nabízí zákazníkům řetězec Kaufland. Pokud si pod slovem fitness představíme člověka, který dbá na správné složení potravin a do toho silově cvičí, co má tedy s tímto společného vejce? Znamená to snad, že slepice, která vejce snesla, zvedala činky a byla správně krmená? Pokud má pojem fitness na produktu znamenat, že je vhodný pro lidi žijící tímto stylem, proč obchody nenabízí například tyčinky boxer? Nebo šunku cyklista? I tito sportovci přeci potřebují ideální výživu pro maximální výkon.

Dokud ovšem budou lidé naivně věřit všemu, co je psáno v názvu produktů, můžeme se jistě do budoucna těšit na produkty, jako je fitness koblih, fitness smažák a podobně. 

Klíčová slova: fitness, vejce, marketing, cereálie

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.