06.05.2018 11:13


Dvě nevěsty a jedna svatba je romantická komedie, u které se zasmějí i muži

Autor: Adéla Formánková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Kultura

Marie Palečková má v životě jeden zásadní problém. Nemůže si najít partnera, ze kterého by se dříve nebo později nevyklubal úplný pitomec. Sice má vlastní pořad v televizi, ale když odjede z Prahy k rodičům, je z ní stejně jen pouhá ženská bez chlapa. Navíc se do Maruščiných rodných Únětic vrátil Jiří, se kterým chodila před tím, než odešla dělat kariéru do Prahy. Zanedlouho zjistí, že se její dávná láska bude ženit s Maruščinou sestrou Karolínou. Ale opravdu jsou city mezi Marií a Jiřím minulostí?

Autor: BIOSCOP CZ

Nová česká komedie Tomáše Svobody Dvě nevěsty a jedna svatba je o vztazích, věrnosti a o pocitu sounáležitosti. Celý děj se odpichuje od základního faktu, jenž je divákům barvitě vylíčen hned na začátku. Hlavní postava Marie Palečková, kterou ztvárnila Anna Polívková, má velký problém. Nemůže najít chlapa, který by za něco stál. A divákům to dává opravdu důkladně najevo. Film otevírá scéna, kdy Polívková hovoří přímo k divákům o svých milostných problémech. A nebere si žádné servítky. S nadsázkou představuje divákům kreténa číslo jedna, kreténa číslo dva a tak dále.

Kromě Maruščiných vztahových eskapád se hlavní dějová linka filmu točí kolem tatínka Marie, kterého si zahrál Bohumil Klepl. Táta Paleček s přiléhavou parukou dlouhých bílých vlasů a v rockové bundě rezignoval na okolní svět. Nad vodou ho drží sbírání kelímků od piva, které vypil na koncertech kapely Brutus. A blíží se jeho velké jubileum. Na dalším koncertě mu chybí vypít patnáct piv, a dostane se na celkový počet deset tisíc kelímků.

Po dvanácti letech se na filmovém plátně opět potkává trio Holubová, Klepl, Polívková. Zůstává jim i rodinné pouto, kdy Polívková hraje dceru Holubové a Klepla. Holubová si ve filmu střihla roli flegmatické, ironické, ale starající se matky. Bylo zřejmé, že se v této roli herečka cítila opravdu dobře. Máma Palečková je ve filmu neustále s cigaretou v ústech, shazuje svého chotě a nadávkami obecně nešetří. Její postava dodává celému snímku to správné koření.

Polívková se tentokrát dostala do typu role, do které bývá málokdy obsazovaná. I když Marie nemůže najít vhodného partnera, sebevědomí ani krása jí nechybí, což je pro Polívkovou příjemná změna. Svoji kariéru nechtěné ošklivky nastartovala v Účastnících zájezdu a do krajnosti to dohnal seriál Až po uši. Ve Špindlu už herečka zkrásněla, ale nálepka „bez chlapa“ jí zůstala. Marie Palečková sice netrpí žádnými komplexy, ale její postava není zrovna hluboká. Žije si poměrně na vysoké noze a je dost sebestředná. Promluva k divákům na začátku filmu nebyla její jedinou. Hovoří s nimi často o svých myšlenkových pochodech. Ačkoli je Polívková jednou z nejlepších českých hereček, tyto egoisické monology by nezachránil ani DiCaprio. 

Bohumil Klepl se ve filmu musel sžít nejen s bílou parukou, ale také s ignorací jeho role hlavy rodiny. Ačkoli kdysi dělal projektového konzultanta, přestalo ho bavit navrhovat domy satelitních městeček, a začal rekonstruovat stará vesnická stavení. Což mu Holubová jako jeho manželka dává pěkně sežrat. I když to na první pohled nemusí být zřejmé, táta Paleček je z celé rodiny nejcharakternější osoba. I když je zápletka týkající se jeho postavy úsměvná, z celého filmu má největší hloubku. Divák začne vnímat hodnoty jako je věrnost, ohleduplnost a určitý typ hrdinství. 

Novinkou je obsazení Jaroslava Plesla do postavy „toho pravého“. Svým vzrůstem a vzhledem do tohoto archetypu objektu lásky příliš nepasuje. Ještě když mu scénárista do rukou svěří celý pivovar a on do hospod nosí plné bečky piva svými tenkými pažemi. Ale jeho způsob hraní je specifický a do celého konceptu filmu celkem zapadá. Dá se totiž říct, že má spíše zástupnou roli. Sice se dostal do situace, kdy je středem zájmu dvou žen, ale jeho postava není příliš charismatická nebo úderná. Stejně vždy záleží na tom, co společně sestry Palečkovy potají uvaří.

Situace, ve kterých se postavy ocitnou, nenechá žádného diváka v klidu. Někteří se budou řehtat celou dobu, jiní sem tam. Záleží na tom, jak lidem humor filmu sedne. Některé vtipné situace jsou neotřelé a pobaví i náročnějšího diváka, ale jiné jsou už na hraně trapnosti. Pro někoho může být humor snímku dokonce nepříjemný a nežádoucí.

Komedie potěší diváky, kteří si jdou do kina odpočnout po celém dni v práci nebo po náročném týdnu. Na hodinu a půl se ocitnete ve světě, ve kterém k vám bude promlouvat Polívková o svých milostných patáliích. Dostanete se na vesnici, kde se všichni znají. A už tak po deseti minutách filmu, budete vědět, jak to celé dopadne. Už jen název filmu dává mnoho indícií. 

Klíčová slova: Dvě nevěsty a jedna svatba, romantická komedie, film, Anna Polívková, Eva Holubová, Bohumil Klepl

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.