18.11.2013 12:23


Do Brna zavítají komentátorská esa v čele s Taberym a Mitrofanovem

Autor: Miroslav Vozdecký | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Univerzita

Katedra mediálních studií a žurnalistiky pořádá již pátý ročník Multimediálního dne. Interaktivní projekt, zaměřený na středoškoláky i stávající studenty, se uskuteční v pátek 22. listopadu na Fakultě sociálních studií. Pozvání přijal Erik Tabery, Alexandr Mitrofanov, Petr Honzejk a další osobnosti mediálního světa. Tématem je svět médií na síti.

Audio

    Martina Fojtů hovoří o počtu organizátorů
         
    Autor: Miroslav Vozdecký

Brno - Jedinečnou příležitost nahlédnout do zákulisí největších českých médií či si na vlastní kůži vyzkoušet práci profesionálního novináře dostanou všichni, jež v pátek zavítají na Fakultu sociálních studií. Organizační stránku Multimediálního dne zajišťuje Martina Fojtů, která se rozpovídala o programu, hostech a náročnosti příprav.

Tématem letošního ročníku je svět médií na sociálních sítích. Proč?
Zvolili jsme jej proto, že sociální sítě se stále ve větší míře promítají do práce médií a tak trošku přebírají úlohu novinářů. Vezměme si třeba, jak úspěšný je projekt Žít Brno. Téma se bude prolínat celým programem, žurnalistickou i PR a marketingovou částí.

Kdy s přípravami akce začínáte?
Zhruba tři a půl až tři měsíce před konáním. Nejdříve zhodnotíme předcházející ročník a teprve poté dáváme dohromady téma, program a hosty. Většinou ale zjistíme, že není možné dostat do Brna ideální sestavu v jeden den.

Kolik lidí se na organizaci podílí?
Kolektiv čtyř až pěti lidí. Já mám jakožto hlavní organizátorka na starost program. Ostatní pak zajišťují místnosti na katedře, občerstvení, techniku či domluvu s jednotlivými redakcemi. V tomto ohledu hodně funguje osobní kontakt, protože se těžko oslovují média, kde nikoho neznáme a nikdo nezná nás. Pomáhá nám taktéž zhruba deset studentů.

Kdo ze známých osobností mediálního světa přijal pozvání?
Na komentátorskou část programu přijede Erik Tabery, šéfredaktor týdeníků Respekt, Alexandr Mitrofanov z Práva a Petr Honzejk z Hospodářských novin, což je z mého pohledu vysněná sestava. Jsem moc ráda, že tato trojice, která zastupuje různé proudy a různě orientovaná média, do Brna zavítá.

Jelikož Katedra mediálních studií a žurnalistiky slaví letos patnáct let od svého založení, klademe důraz i na účast absolventů. Na Multimediální den tak dorazí ředitelka rádia Evropa 2 Jitka Fürst, redaktorka týdeníku Respekt Lucie Kavanová a dramaturgyně a moderátorka České televize Zuzana Šimůnková. V besedě, jež začne v devět hodin ráno v atriu, návštěvníkům popíší, jak se ke svému dnešnímu povolání dostaly.

Jaké je zaměření letošních workshopů?
Workshopy jsou orientovány různě. První, komentářový, se větví. Povedou ho Erik Tabery a Alexandr Mitrofanov, který má z účasti na Multimediálním dnu velkou radost a nesmírně se do Brna těší. Když jsme ho oslovili, hned začal vymýšlet, jaké dá studentům úkoly.

Workshop Vladana Crhy bude zaměřený na krizovou komunikaci a na pozici tiskových mluvčích ve vypjatých situacích. Tématem poslední dílny je datová žurnalistika. Jan Boček, specialista na tuto problematiku z portálu ihned.cz, účastníkům poradí, jak získat data, odstranit z nich to nedůležité, vizualizovat je a propojit s klasickým novinářským příběhem.

Vedle workshopů jsou součástí programu besedy hostů. Čeho se budou týkat?
Besedy budou celkem čtyři. O jedné z nich jsem již mluvila. Mimo to se návštěvníci mohou těšit na diskuzi Erika Taberyho, Alexandra Mitrofanova a Petra Honzejka o vlivu komentářů na čtenáře a dvě besedy zaměřené na téma sociálních médií. V posledních letech vzniklo svébytné povolání - správce sociálních sítí. Vím o spoustě studentů, kteří by chtěli tuto práci dělat. Všechny baví sedět na facebooku a sledovat, co se děje. Většina však neví, co přesně tato práce obnáší. Právě na tuto otázku a mnohé další se pokusí odborníci na slovo vzatí odpovědět. Poslední debata je zaměřena na tiskové mluvčí a proměnu jejich v práce v souvislosti s nástupem sociálních sítí. Dnes už nestačí uspořádat tiskovou konferenci či poslat tiskovou zprávu. Proto je nezbytné najít novou cestu, jak se k novinářům dostat.

Jaká média se návštěvníkům představí v atriu?
Tato část byla organizačně velmi náročná. Vzhledem k častým personálním změnám nebylo jednoduché najít člověka, který je za tyto věci zodpovědný. Nakonec přijede Český rozhlas, Česká televize, Mladá fronta DNES a Brněnský deník Rovnost. Přítomni ale budou i zástupci fakultních a univerzitních médií - měsíčník muni.cz, časopis Halas a webový portál lemur.mu.

Na koho Multimediální den cílí?
Na stávající studenty, kteří se mohou setkat s osobnostmi z oboru, ale i na středoškoláky. V jejich případě jde o to, aby zjistili, co studium žurnalistiky obnáší, jak vzniká rozhlasová zpráva, jaké je to stát před kamerou nebo jak se lámou noviny.

Jakou očekáváte návštěvnost?
Předpokládáme, že dorazí okol tří až čtyř set lidí. To číslo je prakticky každý rok stejné.

Klíčová slova: Multimediální den, FSS, MU, Katedra mediálních studií a žurnalistiky, sociální síť

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.