04.04.2015 16:58


Děti u nás získávají pozitivní vztah k angličtině. Učení je pak snadnější, říká majitelka kavárny

Autor: Blechová Štěpánka | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Novou kavárnu Humpty Dumpty otevřel mladý manželský pár v Brně. Podnik je „baby friendly“ a soustředí se na rodiny s dětmi. Odhodlání a inspiraci pro podnikání našli manželé Přecechtělovi ve Skotsku. Do Česka si přivezli prověřené recepty, profesionální přístup a neotřelé nápady. V kavárně mohou rodiče ochutnat anglické moučníky a děti se mezitím hravou formou učit. Dalibor Přecechtěl tam pro ně totiž vyučuje angličtinu.

Brno – Děti se můžou vyřádit a rodiče si odpočinout v nové kavárně Humpty Dumpty na Jaselské ulici v Brně. Spolumajitelka Klára Přecechtělová v rozhovoru mimo jiné popisuje, jaké to je pracovat s manželem a společně budovat dobrý podnik.

Jak vás napadlo otevřít si kavárnu?

Nápad vznikl už před čtyřmi lety, kdy se nám narodil první syn. Manžel v té době učil angličtinu. Navíc vystudoval hotelovou školu. Bylo to ideální spojení pro náš záměr. V té době to byly ale jen představy. Při pobytu ve Skotsku jsme potom získali velkou inspiraci. Zkoušeli jsme tradiční anglické recepty a přicházeli jim na chuť. Manžel tam navíc pracoval v kavárně. A tak když jsme se vrátili do Česka, rozhodli jsme se naše představy uskutečnit.

Humpty Dumpty je anglické dětské říkadlo o vajíčku, co spadlo ze zdi. Proč jste podle něj pojmenovali kavárnu?

Chtěli jsme anglický název. Ten měl vystihovat, že jsou u nás děti vítány. Zároveň tím dáváme najevo, že angličtina nám není cizí a v našem podniku se s ní počítá. Navíc je to oblíbené říkadlo našich dětí.

Proč jste zvolili zrovna anglického ducha?

Máme rádi Anglii i angličtinu. Chtěli jsme si otevřít kavárnu, kde by byly anglické dětské knížky. Navíc v Česku panuje představa, že anglické jídlo není dobré. Kdo přijde do našeho podniku, měl by se přesvědčit, že opak může být pravdou.

Klára Přecechtělová

Má společné podnikání s manželem nějaké výhody nebo nevýhody?

Jsem ráda, že jsme pořád spolu, což je ale zároveň taky nevýhoda. Oceňuji, že si můžeme opravdu věřit. Známe slabiny toho druhého, což nám pomáhá při rozdělování úkolů. Vzájemně se tak doplňujeme, protože jsme každý dobrý na něco jiného.

Je náročné otevřít si kavárnu?

Řekla bych, že podnikání tohoto druhu je poměrně vyčerpávající. Neustále přemýšlím nad prací. I doma, kde v poslední době nejsme úplně často. Podnikání nám bere téměř veškerý čas i energii. Ale s tím jsme počítali. Nemůžeme si dovolit udělat chybu. Kavárna teď potřebuje fungovat přesně tak, jak má. Snažíme se věci dělat pořádně a k tomu vedeme také naše zaměstnance. Je to náročné také proto, že se chceme věnovat i svým dětem. Často je tak bereme s sebou do kavárny. Můžou si hrát, zatímco my pracujeme.

Pojily se s otevřením nějaké problémy?

Největším problémem bylo samotné místo. Nejednalo se totiž o obchodní prostor. Kromě dalších technických problémů bylo asi nejnáročnější přesvědčit obyvatele domu, že s naší kavárnou neztratí svůj klid.

Na jaké zákazníky jste se zaměřili?

Naše kavárna se soustředí na rodiny s dětmi. Ale chodí k nám i návštěvníci bez dětí, občas zavítá i nějaký student. Anglické nápisy lákají zase cizince. Už máme i stálé „štamgasty“. Někteří přichází kvůli anglické kuchyni nebo proto, aby si zavzpomínali na dovolenou v Anglii. Na rodiny se zaměřujeme proto, že sami máme děti. Věděli jsme, že se v Brně nachází dětské kavárny. Ty jsou ale hlavně pro děti a rodiče se tam nemusí vždy cítit příjemně. Chtěli jsme tak vytvořit místo, kam budou chodit rádi rodiče, zatímco jejich děti se budou moct vyřádit.

V čem jste jiní oproti konkurenci?

Všechno, co si u nás může návštěvník koupit, si sami připravujeme. Od polévek a moučníků až po sušenky ke kávě. To v brněnských kavárnách není úplný standard. Interiér od architekta Martina Hrdiny, který navrhoval také Bistro Franz nebo kavárnu Morgal, je velmi neotřelý. Jsme tak první dětskou kavárnou v Brně, která se může chlubit prostorem od tohoto architekta. A hlavně u nás probíhá výuka angličtiny pro děti. Dětem se věnuje můj manžel, který se snaží, aby se učily prožitkem a hrou. Nejde ani tak o to naučit děti gramatiku a slovíčka, ale spíše o získání pozitivního vztahu k jazyku. Cílem je, aby si děti angličtinu oblíbily. Jakmile k ní mají kladný vztah, jde samotné učení lehce.

Kde berete inspiraci na recepty?

Vaříme podle známých anglických kuchařů, jako je Jamie Oliver, Paul Hollywood nebo Mary Berry. Téměř všechno, co nabízíme, jsme doma sami vyzkoušeli a otestovali. Problém nastává v okamžiku, kdy v Česku nejsou dostupné některé anglické ingredience. Někdy tudíž musíme improvizovat nebo dohledávat na internetu co čím nahradit.

Jak vidíte budoucnost podniku?

Chtěli bychom část povinností, které jsou teď na nás, přenést na takzvané supervizory. Byli by to schopní zaměstnanci, kteří by se starali například o objednávání zboží. My bychom tak měli čas si někdy odpočinout. Tento systém se nám zalíbil, ve Skotsku dobře funguje. Co se týče programu souvisejícího s kavárnou, rádi bychom doplnili nynější výuku angličtiny o kreativní dílny či narozeninové oslavy.

Klíčová slova: kavárna, Humpty Dumpty, angličtina, děti

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.