08.12.2020 20:49


Dárkové poukazy jsou stále atraktivním dárkem. Zájem o ty pobytové dokonce vzrostl

Autor: Lenka Hubáčková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Současná koronavirová situace neměla negativní vliv na prodej pobytů. Některé portály dokonce registrují zvýšený zájem lidí a na silvestra mají skoro plno. 

Praha - Oblíbenými dárky k Vánocům jsou v posledních letech dárkové poukazy. Jak na zážitky, tak na pobyty. Jitka Fuksová daruje každý rok někomu alespoň jeden. „Přijde mi to lepší, než vymýšlet něco, co ten člověk použije jednou a pak mu to zbytečně leží doma,“ vysvětluje a dodává, že v dnešní době existují poukazy snad na všechno.

Nejčastěji hledá na Slevomatu. „Líbí se mi, že všechno najdu na jednom místě. Od lázeňských pobytů, přes poukazy na kosmetiku nebo třeba kurzy jógy,“ řekla Fuksová. Ale když hledá pobyty, dívá se občas i na jiné weby, jako jsou Booking.com a Amazing places. „Sleduji je na Instagramu a jela bych snad na každé místo. Všechna vypadají úžasně,“ rozplývá se.

Letos ale s koupí poukazů váhá. Kvůli koronavirové situaci není jisté, jestli budou hotely a jiné služby otevřené. „Nevím, jak to udělat. Ráda bych své blízké opět obdarovala poukazy, ale těžko říct, jestli za měsíc zase všechno nezavřou. Sama bych nechtěla jet na víkend pryč, když bych se nemohla ani pořádně podívat po okolí,“ popiuje Fuksová své obavy.

Rezervační portály však i přes nepříznivou dobu fungovaly a fungují. Na Slevomatu platí jednotlivé dárkové poukazy na různě dlouhou dobu. Většinu z nich mohou zákazníci využít až do poloviny příštího roku, a tak se nemusí bát, že by je nestihli uplatnit. Pokud však lidé zakoupili poukaz na konkrétní termín a možnost jeho využití není vládně zakázaná, je závazný a zrušit nejde. Lidé si však mohou podle podmínek jednotlivých partnerů termín přesunout. Amazing places dokonce prodloužili trvání poukazů z jednoho roku na patnáct měsíců. 

Díky současné situaci narostl zájem o pobyty v Česku. Zároveň do tuzemska necestují hosté ze zahraničí, a tak se místa uvolnila pro místí zájemce. „Prodej našich univerzálních dárkových poukazů se v listopadu oproti minulému roku zvýšil o tři sta procent,“ sdělila za Amazing places Klára Honzíková.

Podle ní mají jejich partneři na silvestra devadesáti procentní obsazenost. Na Štědrý den a následující svátky je to méně. Oproti tomu například hotel Anybody v Brně má obsazenost téměř minimální. Na silvestra mají momentálně zamluvený pouze jeden pokoj, ale rezervace se během tří týdnů mohou ještě navýšit.

„Přes Vánoce si letos určitě žádný pobyt nekoupím,“ tvrdí Jitka Fuksová s tím, že i poslední den v roce stráví pravděpodobně doma. Nechce řešit případné rušení pobytu. „Už na podzim jsme jeden pobyt málem vraceli. Jeli jsme na wellness víkend v době, kdy zrovna zavřeli bazény. Naštěstí to hotel vyřešil soukromými rezervacemi,“ popisuje svou zkušenost.

S poukazy jako dárky počká raději až na narozeniny jednotlivých členů rodiny. Sama neví, jestli by v této době vůbec chtěli někam odjet. Uvažuje však, že by na Vánoce koupila zase nějaký wellness víkend alespoň pro přítele. „Tomu by to nevadilo a byl by to dárek zároveň i pro mě,“ směje se Jitka Fuksová.

Klíčová slova: dárkové poukazy, pobyty, Vánoce, dárky

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.