18.04.2018 12:15


Cyklisté jsou o něco blíže splnění snu. Nový velodrom by v Brně mohl stát za čtyři roky

Autor: Ondřej Zoubek | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Brněnstí radní se na úterní schůzi zabývali výstavbou stadionu pro dráhovou cyklistiku. Nový sportovní stánek by mohl vyrůst v areálu Hněvkovského v letech 2021 až 2022. Nahradil by tak stávající ovál na ulici Křížkovského, který již neodpovídá potřebám závodníků. Má jen částečné zastřešení a betonový povrch, na kterém se dnes už moc nejezdí. 

Velodrom v Pisárkách nevyhovuje požadavkům moderní dráhové cyklistiky. Foto: Ondřej Zoubek

Brno - Pomoct jednomu z tradičních sportů města Brna a zároveň celé české cyklistice. Tento cíl se již několik let nedaří brněnským radním splnit. Starý cyklistický stadion s betonový oválem na ulici Křížkovského je nejlepším republikovým sportovištěm svého druhu, nicméně dávno nesplňuje požadavky moderní dráhové cyklistiky. 

Plán na výstavbu moderního velodromu existuje už deset let. Na rozdíl od drah pro in-line bruslení, cyklokros a bikros, což je cyklistická disciplína na trati s umělými vlnami a klopenými zatáčkami. Také terénu pro U-rampy, skateboard či víceúčelových hřišť se však na jeho vybudování v Komárově stále čeká. "Chceme postavit moderní sportoviště se vším všudy, máme podporu kraje i státu. Pokud vše půjde podle plánu, mohli bychom se hotové stavby dočkat v roce 2021 nebo 2022," uvedl náměstek brněnského primátora Petr Hladík (KDU-ČSL).

Současný velodrom s oválem o délce čtyř set metrů je jedinou funkční cyklistickou dráhou v republice, ale má jen částečné zastřešení. Nejbližší plně krytý stadion pro dráhovou cyklistiku stojí ve Vídni, další jsou třeba v Polsku. "Dozvídám se to poprvé, nicméně budeme jedině rádi, pokud se nový velodrom postaví. Trendem je dávat závody do zimního období, čili na plně zastřešenou dráhu o délce dvou set padesáti metrů," vysvětlil tajemník cyklistického klubu TJ Favorit Brno Zdeněk Valenta.

Problémem starého stánku je i betonový povrch, protože dnes se dráhová cyklistika jezdí převážně na dřevěných parketách. "Já mám raději delší a přehlednější ovál, na tom kratším musí rozhodčí neustále ukazovat čelo závodu. Zároveň se jezdí pořád rychleji a na betonu je to kvůli valivému odporu těžké," podotknul Valenta.

Brněnští radní na úterním setkání nastínili i možné využití vnějšku nového velodromu. Jelikož dráhoví cyklisté závodí na klopené dráze s výškou až osmi metrů, vzniknou pod ní kryté prostory. "Můžou se tam směrem z ulice vestavět různá restaurační, ubytovací nebo obchodní zařízení. O využitelnosti areálu diskutujeme s Favoritem, brněnským cyklistickým oddílem Duklou a Českým cyklistickým svazem," upřesnil Hladík. Za výstavbu zaplatí zhruba 350 milionů korun.

Starý velodrom hostil v letech 1969 a 1981 mistrovství světa v dráhové cyklistice, poprvé se tam závodilo dokonce už v 19. století. Na místě stávajícího stadionu by mohl vyrůst první český ovál na rychlobruslení. "Je to jedna z variant. Budeme to řešit, až nastane čas. Určitě zachováme plochu i pro jiné sporty," dodal Hladík.

Klíčová slova: Velodrom, Křížkovského, Hněvkovského, Komárov, Petr Hladík, rada, dráhová cyklistika, rychlobruslení, sport, TJ Favorit Brno, Dukla Brno, Zdeněk Valenta, náměstek primátora, Pisárky

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.