29.03.2017 14:58


Čtyři hodiny plné čokolády aneb přednáškový cyklus Legendární česká značka Kofila

Autor: Alice Šplíchalová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Prostory firmy Unifer v úterý 28. března posloužily jako zázemí pro nadšence do čokoládových tyčinek Kofila, kteří si přišli poslechnout blok přednášek o této legendární české značce. Během čtyř hodin jim přednášející odkryli mimo jiné i tajemství firmy Nestlé. Na nejvytrvalejší posluchače čekala na konci programu ochutnávka těchto čokoládových tyčinek.

Vilém Vrba seznamuje posluchače s harmonogramem přednášek. Foto: Alice Šplíchalová

Brno – Za zvuků orientální hudby se skupina asi třiceti posluchačů dozvídá z krátkého videa základní informace o legendární značce Kofila. Tato čokoládová pochoutka je hlavním tématem úterního odpoledne, během kterého se přítomní dozví od manažerky korporátní komunikace Nestlé Andrey Brožové a manažerky značky Kofila Zuzany Spurné spoustu zajímavostí ze světa cukrovinek. 

Samotná akce začíná příchodem do budovy Uniferu, kde se musí každý zájemce o přednášku z cyklu Legendární české značky nahlásit u registračního pultíku a vyplnit údaje na vlastní visačku. Zhruba po deseti minutách jsou všichni vyzváni k přesunutí do přednášecí místnosti, ve které za pár okamžiků odstartuje set několika přednášek na téma Nestlé, Orion a Kofila. Není divu, že firma Unifer má na internetu výborné hodnocení prostor pro zaměstnance. Po vstupu totiž všichni tiše oceňují hravost, vzdušnost a barevnost celého prostoru a nejeden návštěvník tak nachází své snové zaměstnání.

Po usazení všech přítomných přichází na scénu marketingový ředitel Uniferu Vilém Vrba, který se pro tento večer mění ve zdatného moderátora a všetečného tazatele. Diváky seznamuje s následujícím programem, kdy neopomíná vsunout vtipnou narážku na skutečnost, že se všichni určitě nejvíc těší na konečnou ochutnávku čokoládových tyčinek Kofila. Pak už předává slovo Andree Brožové, která přibližuje historii vzniku společnosti Nestlé. „Za celým nápadem a potažmo vznikem Nestlé stojí Henri Nestlé, nebo jak my mu interně říkáme – náš Jindříšek, který vynalezl náhradu mateřského mléka,“ přibližuje odlehčenou formou prvopočátky společnosti Brožová. Následuje stručný průřez vývojem firmy, kdy se ke konci první přednášky zmiňuje o skutečnosti, že firma Nestlé pracuje na odstranění veškerých aditiv z jejich výrobků. „Chceme, aby výrobky, které si od nás koupíte, byly ze surovin, které najdete v běžné kuchyni. Ne teda v mojí, protože já nevařím,“ směje se Brožová a s ní i většina posluchačů. Vzhledem k tomu, že se jednalo především o studenty, byla jejich situace zřejmě velmi podobná. Kratší diskuzi střídá ještě přednáška o značce Orion a jejím vzniku.

Další v pořadí je se svojí přednáškou o Kofile Zuzana Spurná. Ihned po přehrání krátkého videa se strhává vášnivá diskuze o této čokoládové tyčince. Spurná uvádí, že pro Kofilu je velice těžké prosadit se na zahraničním trhu, jelikož tam už jsou jejich lokální produkty. „Kofilu prostě nikdo moc nechce, až na Čechy a Slováky,“ směje se a pokračuje ve výkladu. Objasňuje způsob propagace značky, dokonce zde padá slovo kanibalismus, a to při popisu postupného nasazování marketingových kampaní jednotlivých značek Orionu. Řeč přichází i na palmový olej, který je v dnešní době velmi kritizovanou složkou vyráběných potravin. Spurná vysvětluje, že pokud to technologické postupy dovolují, redukují palmový olej ve svých výrobcích. „Například v Kofile ten palmáč, jak mu říkáme, musí být. On totiž v té tyčince zajišťuje tu polotekutou vláčnou kávovou náplň. To prostě není momentálně možné nahradit. Ale třeba v čokoládě, kterou je Kofila obalená, není,“ uvádí na pravou míru. Prezentaci uzavírá moderátor Vilém Vrba, který Spurnou svými otázkami na financování marketingu Kofily a potažmo Nestlé tlačí do kouta. Ta se však jako správný „markeťák“ bravurně vyhýbá přímé odpovědi a končí svoji část přednášky.

V druhé polovině akce hovoří Andrea Brožová o šancích, které nabízí společnost Nestlé v rámci svého projektu Nestlé Needs Youth. Jedná se zejména o možnosti uplatnění ve firmě. Ještě před začátkem druhé poloviny bloku přednášek přibližuje posluchačům následující program. „Nakonec se prokoušeme k dobrotám, které jsou na stolech. Ale samozřejmě to nebude jen tak zadarmo,“ směje se Vrba. Po této větě se zhruba třetina přítomných zvedá a odchází. „Je to zajímavá přednáška, ale čtyři hodiny jsou moc,“ říká návštěvnice Markéta Motyčková a nenápadně se vytrácí. Pravděpodobně jí i dalším odcházejícím přišlo jednodušší si zmiňovanou Kofilu koupit v nejbližším obchodě než další dvě hodiny pozorně naslouchat přednášejícím. Avšak ti, co vydrželi až do konce, se rozplývají nejenom nad tyčinkou, o které celá přednáška byla, ale také nad výbornými cupcaky z dílny Uniferu. Všichni přítomní tak opouštějí budovu s úsměvem na tváří, cupcakem v břiše a Kofilou v srdci.

Klíčová slova: Kofila, přednáška, Unifer, Legendární české značky, Nestlé

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.