08.03.2014 18:21


CO KAFE chce přivést kavárenskou kulturu do Ostravy

Autor: Grabowská Helena | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Každý den jezdí stánek s kávou po ulicích Ostravy. Zastavuje u Nové Karoliny a snaží se zaujmout kolemjdoucí nejen neobvyklým formátem prodeje kávy, ale i ochotným přístupem. Mladí podnikatelé mají velké plány a u jednoho pojízdného stánku rozhodně nehodlají skončit.

Petr Kvasnička z COKAFE

Ostrava – Netradiční projekt pojízdné kavárny se zrodil v hlavách čtyř kamarádů-podnikatelů zhruba před rokem. Dlouhou dobu toužili nabídnout kvalitní výběrovou kávu široké veřejnosti. „Neměli jsme žádné zkušenosti z dřívějška, ale měli jsme strašnou touhu mít kavárnu. Tohle byl první krůček k tomu si náš sen splnit,“ uvedl na začátek Petr Kvasnička, který je jednou z hlavních dvou tváří, které můžete u stánku běžně potkat. „Na začátku jsem byl já, Marek Richtar a pak ještě kluci z projektu Woodies, David Homola a Jiří Lux. Ti už od projektu CO KAFE odstoupili,“ vysvětlil Kvasnička.

„Když jsme si chtěli dát dobrou kávu, museli jsme za ní jet do Brna nebo do Prahy. Proto jsme se rozhodli otevřít naši kavárnu tady v Ostravě. Zdejší trh se na podobné projekty pomalu připravuje, ale věřím, že je to na dobré cestě,“ tvrdí s úsměvem Kvasnička. Nyní parkuje stánek každý den před Novou Karolinou v centru Ostravy, přes chladnější měsíce fungoval v obchodním centru Shopping Park. Název CO KAFE má v lidech evokovat jednoduchou myšlenku – Co takhle dát si kafe? „Chci, aby si lidé začali mezi sebou říkat „Dáme si cokafe“, to by mě opravdu potěšilo. Znamenalo by to tak, že jsme zavedený pojem a máme produkt, který je dobrý a lidé o něm ví,“ řekl barista.

Pojízdný stánek je ale jenom začátek ambicí mladých byznysmenů. „Od počátku jsme to vnímali jak startup pro budoucí kamenné kavárny a stacionární stánky, které bychom rádi měli v budoucnu po obchodních centrech. Protože tady v Ostravě to bohužel chodí tak, že když už jde člověk ven, tak jde na nákupy. Rozšíření podniku plánujeme na duben až květen tohoto roku. Chceme Ostravany naučit, že nemusejí pít praženou kávu, která cestovala půl roku po světě, než se dostala do samotné kavárny, ale že si můžou vybrat kvalitní kávu, která je zároveň i zdravá,“ osvětlil situaci Kvasnička. Souhlasí s ním i zákaznice, která si kávu nemohla vynachválit. „Mají to nejlepší latté, které jsem kdy pila. A ten nápad se stánkem, který se dá řídit jako kolo, je podle mě úžasně originální,“ usmívá se důchodkyně Horáková.

„Všechno se snažíme dělat co nejkvalitněji a bez umělých přísad. Třeba do vanilkového latté si vyrábíme domácí vanilkový sirup a vanilkové mléko. Ve výsledku má potom káva úplně jinou chuť, než když použijete kupované produkty, jak se to běžně dělává," dodal hrdě Kvasnička.

„Nemyslím si, že by naše společnost byla v konkurenčním ohrožení. Samozřejmě musíme být ve střehu, ale my máme stálou pozici a zavedenou značku. A navíc máme širokou a pestrou nabídku, takže pokud mluvím za sebe, nebojím se malého pojízdného stánku,“ komentoval CO KAFE mladý barista Dan z nejmenované kamenné kavárny uvnitř komplexu Nové Karoliny.

Inspiraci mladí podnikatelé získávali především od zahraničních projektů pojízdných kaváren. V Evropě funguje např. německá firma Coffee-Bike, která coby celoevropský franchisový systém mobilních a kamenných kaváren působí i v Praze. Dalším podobným podnikem je Coffee Latino, v českém prostředí je  nejznámější značkou Kofi-Kofi.

Klíčová slova: COKAFE, káva, kavárna

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.