02.03.2017 12:05


Brno v roce 2050? Město, kde lidé jezdí na kole a chodí pěšky

Autor: Stanislav Šindelka | Kurz: Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Návrh Plánu mobility je na světě. Jeho úkolem je v příštích třiceti letech udělat z Brna lepší a zdravější město. Svého cíle by měl dosáhnout zvýšením podílu pěší a cyklistické dopravy na úkor automobilů. Z Brna se má stát město, které bude mnohem šetrnější k životnímu prostředí. Brňané tuto snahu vítají a mohou návrh doplnit svými připomínkami.

BRNO – Město, ve kterém lidé cestují zejména prostřednictvím hromadné, pěší či cyklistické dopravy. To je Brno v roce 2050. Alespoň podle Plánu mobility, jehož návrh zhotovilo a zveřejnilo na konci února vedení města Brna. Má zajistit nejen lepší dopravní propojení, ale také zvýšit životní úroveň obyvatel. Vize je rozplánovaná do roku 2050, avšak pracovat se na ní začne mnohem dříve. „Provedení opatření navržených Plánem mobility bude zahájeno po schválení Akčního Plánu, tedy nejpozději v příštím roce. Některé opatření se však provádí již nyní, například zavádění expresních linek veřejné dopravy,“ uvedla tisková mluvčí brněnského magistrátu Zuzana Taušová.

Plán mobility má několik cílů. Jedním z nich je zvýšit podíl pěší dopravy přímo ve středu Brna. V současné době existují dvě funkční pěší zóny, které jsou součástí historického centra města. Záměrem Plánu mobility je vybudovat další pěší zóny v oblasti Dominikánského náměstí a ulice Veselé, Třídy kapitána Jaroše, Koliště a ulice Nádražní. Možné zvýšení počtu pěších zón občané města schvalují. „Rád chodím pěšky, takže s plánem vybudovat více pěších zón rozhodně souhlasím. Nejenže zde bude čistší ovzduší, ale lidé se budou více hýbat, což přispěje k celkovému zdraví ve městě,“ řekl pracovník justiční stráže Filip Furch.

Dalším záměrem je vybudování propojené sítě cyklostezek, která bude spojovat všechny brněnské městské části s nejdůležitějšími cíli ve městě. Lidé v Brně by tak mohli bez problému jezdit do práce či do školy na kole. Vybudování nového systému cyklotras by uvítal například student Masarykovy univerzity Jakub Jusko, který jezdí do školy na kole téměř každý den. „Takovou iniciativu velmi vítám. Jestli se opravdu podaří vybudovat propojenou síť cyklostezek napříč městem, stane se z Brna opravdový ráj pro nás milovníky kol. Zároveň to bude další krok, kterým se můžeme přiblížit k zelené politice západních měst,“ prozradil Jusko.

Návrh Plánu mobility je volně přístupný na webových stránkách projektu. Občané mají také možnost zaslat k návrhu své připomínky a komentáře, ale musí to udělat nejpozději do 30. dubna. Už 7. března se v Kanceláři veřejného ochránce práv uskuteční diskuse s autory návrhu.

Klíčová slova: Brno, mobilita, pěší zóny, cyklostezky

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.