25.04.2018 18:45


Brno rozdá čtyři miliony korun na dotacích, mají propojit kreativitu s technologiemi

Autor: Jana Hemzová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Město Brno rozdělí mezi jihomoravské firmy čtyři miliony korun. Díky projektu kreativních voucherů dostane nejméně čtyřicet vylosovaných projektů dotace až do výše sto tisíc korun. Nejvíce zájemců o podporu podniká v oblasti IT a strojírenství. Dotace firmám pomohou dobře prezentovat vlastní služby a produkty. Konečné výsledky se přihlášení dozví ve středu večer.

Brno – Brněnští zastupitelé vylosovali šťastlivce, kteří získají tzv. kreativní voucher. Do Jihomoravského inovačního centra dorazilo celkem sto sedmnáct přihlášek od firem z různých odvětví, konečné rozhodnutí se firmy dozvědí ve středu večer. Čtyřicet z nich dostane voucher, který pokryje celý až stotisícový projekt. Zbylých dvacet musí doufat, že na ně ze čtyřmilionového rozpočtu nějaké peníze zbydou, případně že se některá z firem před nimi rozhodne z projektu odstoupit.

„Společně s městem Brnem podporujeme finanční podnikání na jižní Moravě patnáct let. Za tu dobu se nám podařilo vytvořit vlivný ekosystém. Kreativní vouchery podporují spolupráci technologických firem s kreativci. Díky voucherům dokáží technologické firmy kvalitně a kreativně odprezentovat svoje produkty,“ zhodnotil projekt zástupce Jihomoravského inovačního centra Jindřich Weiss.

Šťastlivce losovali Romana Jalůvková z oddělení spolupráce a rozvoje a Jindřich Zuziak z kanceláře náměstka primátora pro Smart City. „Nejvíce firem je jako tradičně ze softwarového a hardwarového odvětví a z oboru strojírenství, dost jich bylo také ze zdravotnictví. Oproti loňskému roku se ale nepřihlásil nikdo z leteckého průmyslu,“ směje se koordinátorka programu Halina Jílková. „V roce 2016 jsme rozdali čtyřicet sedm voucherů, vloni jich bylo čtyřicet tři,“ dodává.

Slosování se učastnilo na dvacet zástupců přihlášených firem. „Máme složitou firemní strukturu, projekt nám pomůže vytvořit rozcestník, díky kterému se návštěvníci budou lépe orientovat na našich webových stránkách,“ řekl Roman Jasl z jedné z vylosovaných firem. „Jsem hrozně rád. Ne každý den dostanete od nějaké instituce peníze pro vaši firmu. Jako firma můžeme zlepšit, jak nás zákazník bude vnímat,“ dodal s úsměvem.

Klíčová slova: kreativní voucher, Brno, JIC, losování, dotace

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.