06.03.2014 13:44


Autority českého webu se sešly na již pátém Barcampu

Autor: Koštanská Martina | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Sdílení know-how, kreativní řešení a výzvy – to a ještě mnohem víc je vsetínský Barcamp, jehož pátý ročník
se uskutečnil letos ve Zlíně. Jednodenní konference o webu, sociálních sítích a marketingu je nejen prezentaci nových ambicí a projektů, ale zejména místem setkávání IT nadšenců, z nichž někteří ve svém oboru potichu a nenápadně vládnou české síti.

 

Zlín – Nově zrekonstruované budovy Baťova institutu se brzy z rána líně začínají plnit lidmi, co ještě neměli svoji první kávu, zato již připunuli červený odznáček Barcamp 2014 a cedulky se svými jmény. Mezi množstvím účastníků, kteří se chtějí registrovat, není jasné, kdo je programátor, kdo grafik a kdo se živí marketingem. Jasná je zde pouze výrazná mužská převaha, to, že většina se mezi sebou zná, a že je příliš brzy. Přednášky ovšem začínají a to hned ve třech sálech naráz. Každý si tak v nabitém programu dokáže najít to, čím by chtěl být inspirován.

Letošní Barcamp hostily nové budovy 14 a 15 Baťova institutu ve Zlíně

Barcamp je formát neoficiální konference, kterou si může zorganizovat každý. Tato dnes již mezinárodní síť ne-konferencí a tvůrčích dílen se zaměřením na web a informační technologie vznikla již v roce 2005 v Palo Altu v Kalifornii, městě, které je sídlem mnoha nejvýznamnějších technologických korporací a inkubátorem informačních kreativců. Sérii českých Barcampů zahájil původní vsetínský v roce 2010 a letošní ročník se přesunul do stále rychleji se rozvíjejícího Zlína. Barcamp má pouze tři pravidla pro organizaci – účast je zdarma, vystoupit může každý, kdo má zájem a pravidla neexistují. Olze Biernátové (původně knihovnice, nyní marketing sociálních sítí pro Neoluxor Books) a Michalu Bergovi (webový podnikatel a zelený aktivista) se na pátý vsetínský Barcamp přivedlo přilákat až 300 účastníků a zaplnit konferenci zajímavými řečníky, co mají hodně co říct, ať už je jejich divák ostřílený programátor nebo praxí neposkvrněný student mediálních studií. Témata přednášek zahrnují vše od reklamy, kódování, sociálních sítí, internetových aplikací až po internetový aktivismus. Zároveň se zde také loví talenty do IT firem, které se předhání v nápadité prezentaci svých projektů. Baťovým muzeem tak voní ze dvou stánků dokonce cukrová vata a čerstvý popcorn, nad kterým marketingoví hráči vypočítávají své úspěchy na trhu.

Jedno z přednáškových míst v akademické kavárně Šach Mat„Zatím cajk, na Zlín dobrý“ objevuje se anonymně na nástěnce dámského WC, určené pro offline komentáře účastníků, a celková atmosféra tomu odpovídá. To, co se může zdát, jako nudná událost, nabírá rozměry a spád trochu většího party milovníků Applu a hashtagů. Potvrzuje to i jeden z účastníků David Klouda: „Hrozně mile mě překvapili samotní návštěvníci. Nikdy jsem na podobné konferenci nebyl, takže jsem nevěděl, jestli na ní nepřijdou samí borci, co vydělávají miliony, jezdí v Lambu a neradi se pohybují mezi plebsem, ale nic takového se neděje.“ Programátoři v tričkách bavící se mezi sebou u piva si tak klidně poslechnou přednášku distingovaného Roberta Němce o tom, jak v web-marketingovém businesse uspěl v obleku a agresivitou a ještě u toho stíhal balit modelky.

Základním smyslem Barcampu je totiž navazování kontaktů a seznamování se nejen se samotnými vznikajícími projekty, ale zejména s lidmi, co za nimi stojí. Z kontaktů na Twitteru se tak zhmotňují lidé se svými příběhy, úspěchy a rozličnými způsoby uvažování, které však spojuje nadšení pro techniku a řešení problémů, která posunují nejen český svět technologií kupředu. 

Klíčová slova: Zlín, Barcamp, IT, Web, technologie

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.