10.05.2018 18:03


Aktualita: Grafika a design přímo v ulicích. Brněnské bienále provede veřejnost nejen prostředím galerie

Autor: Karolína Oškerová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Kultura

Brněnské bienále grafického designu se 10. května v šest hodin večer oficiálně otevře návštěvníkům. Výstava se uskuteční v prostorách Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Součástí bienále je kromě soutěžní přehlídky také sedm doprovodných výstav či doprovodné programy, jako například odborné mezinárodní sympozium a retail stezka. Bienále potrvá do 26. srpna

28. mezinárodní bienále grafického designu, FOTO: Karolína Oškerová

Brno – Kurátory 28. mezinárodního bienále grafického designu jsou členové kreativní skupiny Okolo. Ti kladli v letošním ročníku důraz na jednoduchost a srozumitelnost celé výstavy. Chtějí zvrátit trend současnosti, kdy vizuální stránka v mnoha případech potlačuje obsah sdělení. „Chtěli jsme z bienále vytvořit takovou otevřenou platformu a neuzavřít ji specifickému stylu grafického designu. Naplňujeme ho odlišnými přístupy, které se v současném grafickém designu a příbuzných oborech objevují,“ vysvětlil člen skupiny Okolo Adam Štěch.

Jednoduchá forma má pomoci přiblížit výstavu i laické veřejnosti. „Chtěli bychom, aby návštěvníky nebyli jen grafičtí designeři a oboroví studenti, ale také laická veřejnost, která si stále více uvědomuje, že kvalita veřejného prostředí s přítomností grafického designu úzce souvisí,“ řekl ředitel Moravské galerie Jan Press.

Oproti minulým ročníkům je celé letošní bienále soustředěno v budově Uměleckoprůmyslového muzea. Spolu se soutěžní přehlídkou se zde nachází i sedm doprovodných výstav, například výstava tvorby Aleše Najbrta či Františka Štorma. Přehlídku nejzajímavějších tištěných časopisů pak nabídne výstava Věk nezávislosti. Expozice Porto o grafické scéně města Porto představí grafický design z geografické perspektivy. Významní tvůrci nejen z České republiky nabídnou od pátku 11. května do neděle 13. května cyklus přednášek a prezentací v Univerzitním kině Scala.

Město Brno se zaměřilo na větší podporu doprovodného programu a bienále jako takové. „Snažíme se podporou doprovodného programu letošní bienále otevřít otázku kvality veřejného prostoru v Brně. Chceme vyzdvihnout příklady dobré praxe a poukázat na nedostatky,“ uvedl náměstek pro oblast Smart City Jaroslav Kacer.

K tomu má sloužit například Retail stezka, která bude dostupná po celou dobu konání bienále. Návštěvníci na ní v centru města najdou příklady míst, kde se podařilo kvalitně či méně povedeně propojit interiérový a grafický design. Podobnou zkušenost nabízí procházka Vizuální smog, která se uskuteční 22. května od šesti hodin večer. Veronika Rút Nováková provede účastníky procházky po stopách dobré reklamy i té špatné, tedy takzvaného vizuálního smogu.

Klíčová slova: Brno, bienále, design, grafika, výstava

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.